تاریخ: ۱۵:۰۴ :: ۱۳۹۸/۰۳/۱۲

تفهیم نیوز:رشد فروش و درآمد فروشگاه های شهروند، به واسطه فروش شهر، برج باغ‌ها و مالیات بر ارزش افزوده محقق نشده، بلکه در سایه اتکا به نیروی جوان، خلاق و استفاده از روش های نوین فروش و درآمد زایی حاصل شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت شهروند، امروزه مسئله درآمد شهرداری ها به یکی […]

تفهیم نیوز:رشد فروش و درآمد فروشگاه های شهروند، به واسطه فروش شهر، برج باغ‌ها و مالیات بر ارزش افزوده محقق نشده، بلکه در سایه اتکا به نیروی جوان، خلاق و استفاده از روش های نوین فروش و درآمد زایی حاصل شده است.


به گزارش روابط عمومی شرکت شهروند، امروزه مسئله درآمد شهرداری ها به یکی از مسائل مهم کلان شهر ها تبدیل شده است، درآمد پایدار شهرداری می‌تواند نقش موثری در توسعه زیر ساخت های شهری و انجام خدمات بیشتر به شهروندان داشته باشد.

درآمد های پایدار شهرداری ها که در حال حاضر بخش اندکی از منابع درآمدی شهرداری را تشکیل می دهند در آمدهایی هستند که باید از منابع و به شیوه ای کسب شوند که حقوق آیندگان پایمال نشود و منابع حیاتی برای استفاده از نسل های آینده از بین نرود.

با توجه به این که در آمد حاصل از ساخت و ساز و عوارض نوسازی و مازاد تراکم که از منابع اصلی در آمد شهرداری محسوب می شوند و ناپایدار هستند و سیاست کلان شهرداری ها دستیابی به توسعه پایدار می باشد و همچنین مصوبه شورای پنجم در خصوص ممنوعیت فروش تراکم روش های کسب درآمد ثابت برای شهرداری ها اهمیت زیادی برای دستیابی به توسعه شهری پیدا می کنند.

یکی از روش هایی که می توان از آن به عنوان منبع درآمد پایدار برای شهرداری ها نام برد، شرکت ها و موسسات وابسته به شهرداری است که این مسئله در شرایطی که شهرداری ها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند اهمیت ویژه‌ای پیدا می کند.

شهرداری تهران به عنوان یک نهاد عمومی که با بدهی ۵۲ هزار میلیاردی دست به گریبان است برای ارتقای سطح زندگی شهروندان و توسعه زیرساخت های شهری به ایجاد درآمد های پایدار نیاز دارد.

خدمات مالی شرکت شهروند به شهرداری تهران

در یک سال اخیر با تغییر مدیریت شهری مدیران بسیاری از شرکت های تابع شهرداری تهران تغییر یافت و با تزریق جوان گرایی به بدنه این موسسات روش های جدید درآمد زایی مطرح شد که در شرایط سخت اقتصادی ضرورت مدیریت جهادی و نگاه ویژه این مدیران جوان به روش های نوین درآمد زایی و اقتصاد مقاومتی بیش از پیش احساس می شود.

یکی از مجموعه های تحت نظارت شهرداری تهران که به دلیل سابقه درخشان، عملکردش همواره زیر ذره بین مدیران شهری قرار گرفته است فروشگاه های زنجیره ای شهروند است.

در یک سال گذشته و با ورود مدیریت جدید شرکت شهروند این مجموعه در مقاطع زمانی مختلف همچون عید نوروز و ماه مبارک رمضان با ارائه تخفیفات ویژه و کاهش سود خود با هدف حمایت از اقشار کم درآمد توانست اعتماد مشتریان را جلب کرده و با افزایش میزان فروش توانست به سود بیشتری نیز دست پیدا کند، استراتژی که با تکیه بر آن توانست خدمات مالی قابل توجهی را به شهرداری تهران ارائه دهد.

رشد فروش و درآمد فروشگاه های شهروند، به واسطه فروش شهر، برج باغ‌ها و مالیات بر ارزش افزوده محقق نشده، بلکه در سایه اتکا به نیروی جوان، خلاق و استفاده از روش های نوین فروش و درآمد زایی حاصل شده است.

پیشتر مسعود سریع القلم، مدیر عامل فروشگاه های شهروند در بازدید شبانه اعضای شورای شهر از فروشگاه شهر ری شهروند در خصوص وضعیت فروش این شرکت افزود: بررسی صورت های مالی یک سال اخیر فروشگاه‌های شهروند نشان می دهد رشد سود شرکت شهروند ۹۶ درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است که بخشی از افزایش فروش به دلیل تورم و افزایش قیمت ها بوده است اما مابقی نشان دهنده رشد خالص در میزان فروش است.

پاسخی بگذارید