بر اساس آمار بانک مرکزی در سال ٩٧؛
گروه: سیاسی
تاریخ: ۱۴:۵۸ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
بانک صادرات ایران دومین دارنده تعداد کارت بانکی تراکنش‌دار در نظام بانکی است

تفهیم نیوز:بر اساس آمار بانک مرکزی در سال ٩٧، بانک صادرات ایران دومین دارنده تعداد کارت بانکی تراکنش‌دار در نظام بانکی است. به گزارش تفهیم نیوز بنابر اعلام روابط عمومی بانک صادرات ایران و بر اساس آمار بانک مرکزی، پس از بررسی سهم ٣٦ بانک و مؤسسه مالی و اعتباری صادرکننده در زمینه تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در شبکه شاپرک، پس […]

تفهیم نیوز:بر اساس آمار بانک مرکزی در سال ٩٧، بانک صادرات ایران دومین دارنده تعداد کارت بانکی تراکنش‌دار در نظام بانکی است.

به گزارش تفهیم نیوز بنابر اعلام روابط عمومی بانک صادرات ایران و بر اساس آمار بانک مرکزی، پس از بررسی سهم ٣٦ بانک و مؤسسه مالی و اعتباری صادرکننده در زمینه تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در شبکه شاپرک، پس از بانک ملی، بانک صادرات ایران با شاخص ۱۱.۴۳ درصد، دارای بالاترین رتبه از لحاظ تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار است.

معیار محاسبه کارت‌های بانکی تراکنش‌دار به معنای تعداد کارت‌های بانکی دارای حداقل یک تراکنش در ماه است و کارت‌های بانکی صادر شده فاقد یک تراکنش، در این آمارها قرار نمی‌گیرند.

بررسی آمارهای گزارش اقتصادی سال ٩٧ شرکت شاپرک نشان می‌دهد که در سال ٩٧ بالغ بر یک میلیارد و ٢١٧ میلیون و ٦٦٠ هزار کارت بانکی از جمله کارت‌های اعتباری، برداشت و هدیه تراکنش داشتند. از سوی دیگر، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ٩٦، تعداد یک میلیارد و یک میلیون کارت بانکی تراکنش داشته که این میزان در سال ٩٧ با رشد ١٢.٥٤ درصدی در مجموع همراه بوده. اما از سوی دیگر، میزان تعداد کارت‌های اعتباری و هدیه و بن‌کارت صادر شده در سال ٩٧ نسبت به ٩٦ با کاهش به ترتیب ١٥ و ١١ درصدی همراه بوده است.

تعداد «سپهر کارت» فعال بانک صادرات ایران تا مقطع پایان اردیبهشت ماه سال جاری، همچنان فراتر از مرز ١٩ میلیون کارت حفظ شده است.

سپهر کارت‌های صادرشده توسط بانک صادرات ایران در اسفندماه ٩٧ بالغ بر ٤٦٧ هزار، در فرودین‌ماه ٩٨ بیش از ٣٢٤ هزار و در اردیبهشت‌ماه ٩٨ بالغ بر ٤٩٦ هزار عدد بوده که مجموع آن‌ها از ابتدای اسفند ماه ٩٧ تا پایان اردیبهشت ٩٨ به بیش از یک میلیون و ٢٨٨ هزار عدد رسیده است.

همچنین در ماه‌های مذکور بیش از یک میلیون و ١٢٥ هزار عدد انواع بن‌کارت و کارت هدیه توسط شعب این بانک صادر و در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

پاسخی بگذارید