تاریخ: ۱۸:۲۲ :: ۱۳۹۸/۰۴/۳۱

تفهیم نیوز:اولین مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی نوری سال منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ با حضور ۹۴ درصدی سهامداران برگزار شد و در ازای هر سهم ۶۵۰ تومان سود تقسیم شد. به گزارش پایگاه خبری تفهیم نیوز، مهندس تقی صانعی مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری در گزارش و و تشریح عملکر و اهداف شرکت گفت: واحدهای […]

تفهیم نیوز:اولین مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی نوری سال منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ با حضور ۹۴ درصدی سهامداران برگزار شد و در ازای هر سهم ۶۵۰ تومان سود تقسیم شد.

به گزارش پایگاه خبری تفهیم نیوز، مهندس تقی صانعی مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری در گزارش و و تشریح عملکر و اهداف شرکت گفت: واحدهای تولید پارازایلن در پتروشیمی نوری سه برابر ظرفیت سال گذشته در حال تولید هستند که سبب تولید روزانه ۲۱۰۰ تن پارازایلین در پتروشیمی نوری می‌شود.
وی ادامه داد: پروژه شیرین سازی گازوئیل در پتروشیمی نوری و تولید گازوئیل با کیفیت یورو۵ یکی ازسودآورترین فعالیت‌های در حال اجرای این شرکت است.
همچنین پروژه شیرین‌سازی گاز فلر که منجر به تولید LPG و گاز سولفات آلومینیوم خواهد شد نیز از پروژه‌های سودآور نوری است که IRR این درپروژه ۱۴ ماهه خواهد بود.
شرکت پتروشیمی نوری به عنوان چهارمین و همچنین بزرگترین تولید کننده مواد آروماتیکی در ایران از جمله طرح های استراتژیک برنامه ۵ ساله سوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بوده است که در حال حاضر از جمله مجتمع های زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس(هلدینگ خلیج فارس)قرار دارد. این مجتمع در زمینی به مساحت ۶۱ هکتار در حاشیه شمالی خلیج فارس به فاصله ۲۸۰ کیلومتری از مرکز استان بوشهر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در بندر عسلویه واقع شده است.
این مجتمع به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های محصولات آروماتیکی در جهان با ظرفیت اسمی ۴/۵ میلیون تن در سال به صورت رسمی در تیرماه ۱۳۸۶ افتتاح شده و تاکنون درحال فعالیت و تولید می باشد. عملیات اجرایی این مجتمع در آذرماه ۱۳۷۹ آغاز و اولین واحد آن در اوایل نیمه دوم سال ۱۳۸۵ راه اندازی گردید. سرمایه گذاری انجام شده در این مجتمع حدود ۸ هزار میلیارد ریال می باشد که به صورت مستقیم برای حدود ۱۲۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.
اعضای مجمع با حضور رییس مجمع(محبی فر)،ناظران(رحیمیان،توکلی)،حسابرسان(حبیبی،مهماندوست)،مدیرعامل پتروشیمی نوری(صانعی) تشکیل شد.
مهندس صانعی، نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری در ادامه جلسه مجمع گفت: میزان فروش این شرکت و عملکرد در سال ۹۶به میزان ۴۴۲۴ تن و ۹۱۰۵۸ میلیارد ریال و عملکرد فروش در سال ۹۷ به میزان ۳۷۴۲ تن و ۱۴۱۵۳۶ میلیارد ریال است.
همچنین میزان سود هر سهم در سال ۹۵ به میزان ۲۵۳۱ ریال،سال ۹۶ به میزان ۵۱۱۴ ریال و در سال۹۷ به میزان ۷۰۵۲ ریال رسیده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری به دستاوردهای مهم پتروشیمی نوری اشاره کرد و بیان داشت: افتتاح و بهره برداری از واحد شیرین سازی برش سبک،انجام پروژه ارتقا تولید پارازایلین،پذیرش در بورس اوراق بهادار،بومی سازی کاتالیست های مورد نیاز،کسب رتبه ۱۸ در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور از منظر فروش،رفع مغایرت کامل با شرکت ملی نفت،انتخاب به عنوان واحد صنعت سبز از سوی سازمان محیط زیست،انتخاب شرکت برتر در اولین دوره جایزه ملی بهره برداری انرژی صنعت نفت،عملکرد ۹۵ درصدی نسبت به ظرفیت اسمی و تدوین برنامه سوم استراتژیک شرکت است.
صانعی در خصوص چشم انداز شرکت پتروشیمی نوری در افق ۱۴۰۲ اظهار داشت: چشم انداز شرکت پتروشیمی نوری در افق ۱۴۰۲ پیش به سوی سازمانی سرآمد توام با تولید و سودآوری پایدار و کمترین هدر رفت منابع می باشد.
همچنین از جمله اهم برنامه های آتی می توان به پروژه شیرین سازی برش سنگین،پروژه بازیافت گازهای فلر و تولید سولفات آمونیوم،پیاده سازی مدیریت دارایی های فیزیکی،استقرار ساختار psm، استقرار iso 27000، استقرار ساختار مدیریت تکنولوژی ، استقرار ساختار مدیریت دانش اشاره نمود.
شعار پتروشیمی نوری صیانت از محیط زیست و رعایت ایمنی بهبود مستمر،کار تیمی،خلاقیت و نوآوری اخلاق کسب و کار است و همواره در تلاش به رسیدن این امر است‌.

پاسخی بگذارید