تاریخ: ۱۶:۰۵ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۲

تفهیم نیوز: رويداد کارآفريني ويتا با همکاري شتاب دهنده نوين‌تک به منظور استفاده از هوش مصنوعي و داده براي رفع چالش‌هاي سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران برگزار شد. به گزارش تفهیم نیوز به نقل از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، رويداد کارآفريني ويتا با همکاري شتاب دهنده نوين‌تک، سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران و ساير […]

تفهیم نیوز: رويداد کارآفريني ويتا با همکاري شتاب دهنده نوين‌تک به منظور استفاده از هوش مصنوعي و داده براي رفع چالش‌هاي سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران برگزار شد.

به گزارش تفهیم نیوز به نقل از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، رويداد کارآفريني ويتا با همکاري شتاب دهنده نوين‌تک، سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران و ساير نهادها به مدت يک ماه از چهاردهم تيرماه تا چهاردهم مرداد ماه به منظور رفع و بهينه سازي فرآيندهاي سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران با استفاده از هوش مصنوعي و داده برگزار شد.

بر اين اساس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران اين فرصت را براي متخصصان هوش مصنوعي فراهم آورد تا بتوانند در حوزه‌هايي از جمله بهينه سازي چالش‌هاي مربوط به فرآيندهاي کتابخانه با استفاده از نوآوري، ارائه سرويس‌ها و خدمات در راستاي تکميل و گسترش زنجيره ارزش صنعت کتابخانه و استفاده از فرصت‌هايي که به واسطه حجم و نوع اطلاعات موجود در سازمان مي‌تواند در اختيار متخصصين قرار گيرد، طرح‌هاي خود را ارائه دهند.

شايان ذکر است از ميان ۸۸ طرح دريافت شده بر اساس داوري سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران، شتاب دهنده نوين‌تک و مرکز نوآوري دانشکده برق و کامپيوتر دانشگاه تهران، ۴۰ طرح برگزيده شدند و فرآيند توسعه کسب و کار خود را در طي رويداد آغاز کردند که از ميان آن‌ها مي‌توان به پروژه‌هاي بهبود بستر فعاليت پردازش زبان طبيعي براي زبان فارسي، انجام کارهاي پژوهشي به منظور قابل فهم کردن متن براي ماشين و ارائه طرح‌هاي خلاقانه در راستاي تبديل عکس به متن اشاره کرد.

همچنين انواع طرح‌هاي خلاقانه در راستاي تبديل عکس به متن، استخراج فرا داده از اسناد و متون، بازشناسي متون قديمي و اسناد دست‌نويس، پردازش، بهبود و يا شناسايي عکس‌ها، الگوريتم‌هاي گوناگون جستجو و بازيابي اطلاعات، سيستم‌هاي پيشنهاددهي و دستيارهاي مجازي پژوهش و تسهيل بستر نشر کتاب و شبکه‌هاي اجتماعي مختلف از ديگر طرح‌هاي پذيرفته شده‌اي بودند که فرآيند کاري خود را آغاز کردند.

شايان ذکر است در طول رويداد تجهيزات جانبي از جمله فضاي کار اشتراکي، زيرساخت‌هايي نظير اينترنت و سرور و داده‌هاي مورد نياز به تيم‌ها اختصاص داده شد و ۲۵ ساعت کارگاه‌ آموزشي به صورت موازي از طرف شتاب دهنده نوين‌تک، سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران و مرکز نوآوري دانشکده برق و کامپيوتر دانشگاه تهران برگزار شد و تيم‌ها فرآيند طولاني تبديل يک ايده به کسب و کاري واقعي را آغاز نمودند. همچنين در حال حاضر ۳۱ تيم در حال مذاکره با سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران و شتاب دهنده نوين‌تک، براي بررسي ادامه مسير همکاري هستند.

پاسخی بگذارید