تاریخ: ۱۱:۵۸ :: ۱۳۹۸/۰۶/۲۶

تفهیم نیوز: با حضور اعضاي مجمع عمومي بانك صنعت و معدن صورت هاي مالي این بانك مربوط به سال مالي منتهي به پايان سال ۱۳۹۷ تصویب شد. به گزارش تفهیم نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، نشست مجمع عمومي عادي ساليانه بانك صنعت و معدن با حضور دکتر دژپسند وزیر امور […]

تفهیم نیوز: با حضور اعضاي مجمع عمومي بانك صنعت و معدن صورت هاي مالي این بانك مربوط به سال مالي منتهي به پايان سال ۱۳۹۷ تصویب شد.

به گزارش تفهیم نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، نشست مجمع عمومي عادي ساليانه بانك صنعت و معدن با حضور دکتر دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و دیگر اعضای مجمع طی روز جاری در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد.
در این جلسه اعضاي مجمع عمومي بانك صنعت و معدن ضمن بیان نقطه نظرات خود و ارائه پیشنهادات و راهکارهای لازم در جهت رونق تولید بر اهمیت و نقش این بانک در تامين مالي طرح هاي صنعتي و معدنی تاکید کردند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی: برند بانک صنعت و معدن معرف بانکی مدرن است
رییس مجمع عمومی بانک صنعت و معدن ضمن بیان این موضوع تاکید کرد : بانک صنعت و معدن پیشرو در همه زمینه هاست و این موضوع تمایز این بانک با سایر بانکها به شمار می رود.
دکتر دژپسند ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در یک سال گذشته، گزارش ارائه شده به مجمع را گزارشی واقع بینانه و مبتنی بر حل مشکلات و کمک به صنایع کشور دانست.
وی موضوع بانکداری دیجیتال و استقرار بانکداری شرکتی را دو موضوع اساسی برای حفظ پیشرو بودن بانک صنعت و معدن از سایر بانکها قلمداد نمود و اضافه کرد بانکها همواره می بایست با نوآوری به دنبال تحول در رسیدن به اهداف خود باشند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی بانک صنعت و معدن را بر اساس رسالت توسعه ای و تخصصی متفاوت از سایر بانکها دانست و ضمن برشمردن خصوصیات این بانک در کمک به صنایع و معادن کشور تاکید نمود با اتخاذ راهکارهای متناسب با شرایط روز، تلاش کنید تا راههای برون رفت از مشکلات کنونی را پیدا نمایید.
دکتر دژپسند اعلام کرد بانک صنعت و معدن در توسعه صنعت نقش ویژه ای دارد و می بایست از برند این بانک که معرف بانکی مدرن است به درستی در بخش صنعت و معدن استفاده نماید.
رییس مجمع ضمن تاکید بر انجام مطالعات مستمر و تطبیقی از وصول مطالبات به عنوان یکی از ابزارهای مناسب در تجهیز منابع بانک اشاره نمود و نقش نظارت بر طرح ها به منظور پرداخت تسهیلات به مشتریان را امری مهم دانست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت : به بانک صنعت و معدن نگاه تخصصی داشته باشیم
دکتر رحمانی گفت: بانک صنعت و معدن می تواند محور تامین مالی برنامه های این وزارتخانه در راستای داخلی سازی قطعات و قطع وابستگی به واردات باشد.
رضا رحمانی در مجمع عمومی عادی سالانه بانک صنعت و معدن با بیان این مطلب، افزود: تا سال ۱۴۰۰ می خواهیم حدود ۱۰ میلیارد دلار از قطعات و ملزومات وارداتی را داخلی سازی کنیم که بانک‌ صنعت و معدن در حوزه تامین مالی این ماموریت می تواند نقش مهمی ایفا کند.
او با بیان اینکه عملکرد هیات مدیره و مدیرعامل این بانک مطلوب بوده است و شاهد تلاش های آنها بوده ایم، تصریح کرد: امسال که سال رونق تولید نامگذاری شده است و تمامی توجهات به اهمیت این موضوع است، بانک صنعت و معدن نیز باید برای این موضوع برنامه ویژه ای داشته باشد.
دکتر رحمانی با اشاره به تدوین مجموعه برنامه های الزامات رونق تولید برای ارایه به دولت، بیان کرد: این مجموعه برنامه ها در راستای اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی است که بانک صنعت و معدن در حوزه تامین مالی آنها می تواند نقشی مهم و اساسی داشته باشد.
او در ادامه تصریح کرد: البته موضوع افزایش سرمایه این بانک، نکته مهم و اساسی است که باید مدنظر واقع شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم انجام گردش مالی طرح ها و پروژه ها در همان منطقه محل طرح، گفت: بانک صنعت و معدن علاوه بر شعبه هایی که در مراکز استانها دارد، در شهرهای صنعتی دارای پتانسیل نیز می تواند شعبه ایجاد نماید و با تعامل و هم افزایی گردش مالی بنگاه های تولیدی آن منطقه را به سمت خود آورد.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه: اولویت بانک صنعت و معدن تکمیل طرح های نیمه تمام است
دکتر پورمحمدی ضمن بیان مطلب فوق افزود : افزایش سرمایه بانک به منظور تامین مالی واحدهای صنعتی و تولیدی را از طریق ظرفیت های موجود می بایست در دستور کار قرار داده و به دلیل ماهیت توسعه ای این بانک از همه ابزارها به منظور افزایش سرمایه بانک استفاده نماییم.
وی بانک صنعت و معدن را یکی از خوشنام ترین بانکها در کمک به کارآفرینان و صنعت گران دانست و اضافه کرد در موضوع تسهیلات ارزی و فاینانس های ایجادی با توجه به مشکلات ایجاد شده باید حداکثر کمک را به این بانک داشته باشیم.
وی همچنین از اقدامات هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در چابک سازی و اصلاح فرآیندهای کاری نیز تشکر نمود.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک صنعت و معدن : پیاده سازی بانکداری دیجیتال و استقرار حاکمیت شرکتی مهمترین برنامه های بانک در سال ۹۸ است
دکتر حسین مهری ضمن تشریح اهداف و استراتژی های بانک صنعت و معدن در کسب برتری تخصصی و عملیاتی در بانکداری توسعه ای به بیان مهمترین استراتژی های بانک شامل تقویت بانکداری شرکتی، توسعه تعاملات بین المللی، توسعه بستر مشاوره سرمایه گذاری و ارتقای بهره وری بانک پرداخت.
وی همچنین مهمترین برنامه های بانک در سال جاری را پیاده سازی بانکداری دیجیتال، استقرار بانکداری شرکتی، حمایت از طرح های صادرات محور، دانش بنیان و Start up در بخش صنعت و معدن، کاهش سهم پرتفوی تسهیلات ارزی نسبت به تسهیلات ریالی و استقرار نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد و افزایش بهره وری اعلام کرد.
همچنین سایر اعضای مجمع نیز ضمن ارائه نقطه نظرات خود بر استفاده بهینه از منابع موجود و یافتن راهکارهای مناسب برای برون رفت از وضعیت کنونی، خواهان کمک دولت و مجلس در تامین منابع مالی برای انجام ماموریت های توسعه ای این بانک شدند و در ادامه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی قرائت شد و صورت های مالی سال ۱۳۹۷ بانک مورد تصویب قرار گرفت.

پاسخی بگذارید