تاریخ: ۱۴:۰۸ :: ۱۳۹۸/۰۹/۰۵

تفهیم نیوز:یک مقام مسئول با اشاره به حکمفرمایی آرامش و تعادل بر بازار محصولات پتروشیمی گفت: روند عرضه انواع محصولات در بورس کالا مطلوب است و تولیدکنندگانى که محصول خود را در بورس عرضه می کنند و پایین دستی‌ها به عنوان خریدار، مشکلی در عرضه و تامین نیاز ندارند. رسول اشرف‌زاده گفت: با توجه به […]

تفهیم نیوز:یک مقام مسئول با اشاره به حکمفرمایی آرامش و تعادل بر بازار محصولات پتروشیمی گفت: روند عرضه انواع محصولات در بورس کالا مطلوب است و تولیدکنندگانى که محصول خود را در بورس عرضه می کنند و پایین دستی‌ها به عنوان خریدار، مشکلی در عرضه و تامین نیاز ندارند.
رسول اشرف‌زاده گفت: با توجه به روند مطلوب عرضه و تقاضا در محصولات پتروشیمی، هم اکنون واحدهای تولیدی مواد مورد نیازشان را در بورس تامین می کنند و حجم عرضه ها نیز به خوبی پاسخگوی نیاز بازار است.

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) با بیان اینکه تامین نیاز داخلی تولیدکنندگان از طریق بورس کالا و به شکلی شفاف انجام می شود، گفت: بورس کالا سازوکارى است که باعث ایجاد شفافیت در مبادلات شده بنابراین به هر میزان معاملات کالاها در این بورس فراگیر و گسترده تر شود، شفافیت اطلاعاتی که نیاز مبرم اقتصاد ماست، افزایش می یابد.

به گفته وی، بورس کالا به عنوان یک بستر معاملاتی همواره تلاش می کند تا طرفین معامله نیازشان را به بهترین شکل برطرف کنند که طی این سال ها روند معاملات قابل قیاس با سال های قبل و انجام معاملات در نبود شفافیت نیست.

براساس این گزارش، آمارهای ثبت شده در بورس کالای ایران بیانگر آن است که طی ۷ ماهه امسال نزدیک به ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی در این بورس به فروش رفته است. به این ترتیب طی ۷ ماهه امسال بیش از ۵ میلیون و ۸۵۵ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۱۷۸ هزار میلیارد ریال در تالار فرآورده های نفتی به فروش رفته است. در این تالار بیش از ۲ میلیون و ۷۲۲ هزار تن وکیوم باتوم، ۲ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۵۰۲ تن قیـر، ۷۲۲ هزار و ۴۰ تن لـوب کات، ۱۵۷ هزار و ۲۰۹ تن گوگرد، ۱۳ هزار و ۱۷۲ تن روغن، ۲۰ هزار و ۴۷۰ تن سلاپس واکس و ۳۴ هزار و ۵۰۹ تن عایق رطوبتی معامله شد.

در تالار محصولات پتروشیمی بورس کالا نیز طی ۷ ماه امسال، بیش از دو میلیون و ۴۳۹ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۲۲۷ هــزار میلیارد ریال دادوستد شد که معاملات یک میلیون و ۷۱۴ هزار و ۴۶۷ تن مواد پلیمری، ۷۲۵ هزار و ۸۸ تن مواد شیمیایی و ۲۵۰ تن گازها و خوراکها به ثبت رسید.

پاسخی بگذارید