قادری در آیین نقد ، بررسی و تجلیل از هنرمندان سریال”نون خ” خواستار شد:
تاریخ: ۱۳:۰۱ :: ۱۳۹۹/۰۲/۳۰

تفهیم نیوز:رئیس هیات مدیره گفتمان صلح برای همه، گفت: انتظار می رود از نجابت، خصوصا وقار و نجابت زنان کُرد، شجاعت، سخاوت، مهمان نوازی، مرزداری و ایثار مردمان این دیار در دفاع از کیان ملت و مهین بیشتر بگویند. محمدرئوف قادری در ابتدای آیین تجلیل و نقد و بررسی سریال “نون خ” ضمن تشکر از […]

تفهیم نیوز:رئیس هیات مدیره گفتمان صلح برای همه، گفت: انتظار می رود از نجابت، خصوصا وقار و نجابت زنان کُرد، شجاعت، سخاوت، مهمان نوازی، مرزداری و ایثار مردمان این دیار در دفاع از کیان ملت و مهین بیشتر بگویند.

محمدرئوف قادری در ابتدای آیین تجلیل و نقد و بررسی سریال “نون خ” ضمن تشکر از زحمات عوامل سریال “نون خ” در به تصویر کشیدن زیباییهای فرهنگ یکی از اقوام اصیل ایرانی، خواستار ادامه سلسله وار این سریال ارزشمند و توجه بیشتر به همه ابعاد فرهنگی کُردها شد. متن سخنرانی رئیس هیات مدیره ”مرکز گفتمان صلح برای همه” به شرح ذیل می باشد:

به نام خدا

گرامی می دارم حضور شما سروران گرامی، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، فرهیختگان حوزه هنر و هنرمندان تئاتر، سینما و سریال، مدیران، تهیه کنندگان، مجریان و بالاخص هنرمندان و بازیگران سریال «نون خ»،
– هرجا سخن از هنر و زیبایی است توجه آدمی به آن جلب می شود، هنر یکی از عناصر مؤثر در زندگی انسان است و همواره به عنوان انعکاسی از توانایی های فکری و اجرایی دست بشر منعکس شده و با زندگی انسان ها و انسانیت گره خورده است.
فرهنگ هر جامعه ای بیانگر هویت آن جامعه است و اگر با ابزار هنر آمیخته شود تأثیرگذاری بیشتر و نفوذ بهتری دربین مردم خواهد داشت.
آمیختگی هنر و فرهنگ کُردستان یعنی (مناطق کُرد نشین) در دامن تمدن ایرانی از مباحث بسیار مهمی است که بدون فهم آن، فرهنگ ایرانی توصیف ناپذیر و ناشناخته می شود.
نقش هنر “البته هنر متعهد” در بیان کردن و به تصویر کشیدن فرهنگ و تمدن هر جامعه ای در قالب نقاشی، صنایع دستی، آثار خطی و نوشتاری، تئاتر، سریال، فیلم چه به صورت جدی و چه به صورت طنز، نقشی بسیار تأثیرگذار در جامعه داشته و معمولاً، فرهنگ و تمدنی ماندگار و جاودانه می شود که دارای افرادی هنرمند، فعال و خلاق باشد و آثار ارزشمند فرهنگی را از خود به جای بگذارد.
هنر متعهد در به تصویر کشیدن تمدن جامعه و آثار ارزشمند آن، خیانت نمی کند، دروغ نمی گوید، تقلب نمی کند و برای معرفی و اشتهار خود، فرهنگ آن جامعه را لگدمال نخواهد کرد، بلکه با خلق آثاری ماندگار و جاودانه به غنای فرهنگی و آثار تمدنی آن می افزاید.
امروز بنام “مرکز بین المللی گفتمان صلح برای همه” در محضر شما فرهیختگان و نام آوران ایرانی و کُرد و در یک کلام اربابان هنر گرد هم آمده ایم تا پاس بداریم تلاش جمعی از هنرمندان و دست اندرکاران سریال « نون خ» را که با خلق اثری ماندگار مدتی هر چند کوتاه مهمان مردم ایران بودند و ضمن تابو شکنی توانستند بخشی از آثار فرهنگی یکی از اقوام ایرانی و پتانسیل های گردشگری بخشی از مناطق کردنشین ایران یعنی کرمانشاه را به تصویر بکشند،
هرچند خلق این اثر خالی از اشکال و نقد نمی باشد، اما انصاف اقتضا می کند که به پاس تلاش شبانه روزی این عزیزان به آنان خسته نباشید و دست مریزاد بگوییم و از آنان بخواهیم در تداوم این زنجیره و سلسله سریال «نون خ» همچنان مهمان مردم ایران باشند و در معرفی فرهنگ و تمدن مردمان و دیار همیشه زیبای کُردستان بر عزم و اراده خود استوار باشند. و در ادامه این راه انتظار داریم از نجابت، خصوصا وقار و نجابت زنان کُرد، شجاعت، سخاوت، مهمان نوازی، مرزداری و ایثار مردمان این دیار در دفاع از کیان ملت و مهین بیشتر بگویند تا همگان باورشان شود که هیچکس از کُردها ایرانی تر نیست.
”زندگی زیباست ای زیباپسند” ”که‌زیبااندیشان‌به‌زیبایی‌رسند”

«محمدرئوف قادری»
”رئیس هیات مدیره مرکز گفتمان صلح برای همه”

پاسخی بگذارید