کلهری شهردار منطقه ۱۷؛
تاریخ: ۱۳:۱۲ :: ۱۳۹۹/۰۴/۲۵

تفهیم نیوز:با هدف تحقق برنامه های مدیریت شهری درباره اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند)، مخازن سه گانه زباله در مراکز مهم و پرتردد تهران نصب می شود که منطقه ۱۷ تهران نیز اقداماتی انجام داده است. به گزارش تفهیم نیوزاز روابط عمومی شهرداری متطقه ۱۷ ؛ محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷ تهران با اشاره به […]

تفهیم نیوز:با هدف تحقق برنامه های مدیریت شهری درباره اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند)، مخازن سه گانه زباله در مراکز مهم و پرتردد تهران نصب می شود که منطقه ۱۷ تهران نیز اقداماتی انجام داده است.
به گزارش تفهیم نیوزاز روابط عمومی شهرداری متطقه ۱۷ ؛ محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷ تهران با اشاره به انجام اقدامات مربوط به جمع آوری مخازن پسماند اضافی در این منطقه گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان شاهد استفاده از این مخازن سه گانه هستیم که اخیرا در تهران نیز برای نصب آنها برنامه ریزی شده و منطقه ۱۷ نیز اقداماتی انجام داده است. این مخازن سه گانه به رنگ سبز برای شیشه ، آبی برای کاغذ و مقوا و زرد برای ظروف پت، پلاستیک و فلزات تعبیه شده است که هر سه در کنار هم زیبایی بصری دارند، دارای کلید هستند و مخازنی درون آنها تعبیه شده است. ۹ سری سه تایی از این مخازن در اختیار شهرداری منطقه ۱۷ قرار گرفت که سه سری آن در بازار مبل یافت آباد و یک سری در امامزاده حسن نصب شده است، یک سری در منطقه خواهد بود و دو سری درناحیه ۲ و دو سری در ناحیه ۳ قرار گرفته است.

کلهری با بیان اینکه نیروهای مربوطه در حال آموزش استفاده از این مخازن به شهروندان منطقه و کسبه بازار مبل هستند تاکید کرد: مخازن نصب شده و با بنرهایی به اطلاع اهالی محل هم رسیده است و در طرح آموزشی قصد داریم اهالی محل و کسبه ها را از نحوه استفاده از آن مطلع کنیم مثل اینکه زباله های تر در ساعت ۱۰ شب و زباله های خشک در ساعت ۴ بعد از ظهر جمع آوری شوند.

شهردار منطقه ۱۷ تهران افزود: با توجه به اینکه بازار مبل ایران یک بازار بین المللی و شناخته شده در ایران است اجرای طرح کاپ را از این مرکز بزرگ آغاز کردیم و می خواهیم این مرکز را به عنوان اولین بازار دوستدار محیط زیست در ایران معرفی کنیم.

کلهری در مورد برخی از فواید استفاده از مخازن سه گانه تفکیک گفت: در این طرح ها دست زباله گردها از مخازن کوتاه می شود، دیگر شاهد قراردادن زباله ها در کنار معابر و خیابان ها نیستیم. با نصب این مخازن سه قلو در واترجت، رنگ آمیزی ، خرید مخزن ۱۲۰۰ لیتری و نیروی کار صرفه جویی می شود و امیدواریم با فرهنگ سازی لازم در این زمینه شاهد محله ای پاک و عاری از آلودگی های پسماند باشیم.

پاسخی بگذارید