در مجمع عمومی فوق‌العاده؛
تاریخ: ۱۲:۲۵ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۹

تفهیم نیوز:در مجمع عمومی فوق‌العاده بانک کارآفرین، افزایش سرمایه این بانک از ۸۵۰۰ میلیارد ریال به ۴۰ هزار میلیارد ریال به تصویب سهامداران رسید. به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، مجمع عمومی فوق‌العاده این بانک در روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۹ با حضور صاحبان بیش از ۷۶ درصد سهام برگزار شد و افزایش سرمایه […]

تفهیم نیوز:در مجمع عمومی فوق‌العاده بانک کارآفرین، افزایش سرمایه این بانک از ۸۵۰۰ میلیارد ریال به ۴۰ هزار میلیارد ریال به تصویب سهامداران رسید.
به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، مجمع عمومی فوق‌العاده این بانک در روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۹ با حضور صاحبان بیش از ۷۶ درصد سهام برگزار شد و افزایش سرمایه این بانک به میزان ۳۶۵ درصد با اکثریت آراء سهامداران به تصویب رسید.
بر اساس این گزارش با موافقت صاحبان اکثریت سهام، بانک کارآفرین در نظر دارد سرمایه خود را طی دو مرحله به ۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

مرحله اول این افزایش سرمایه به میزان ۲۱۷ درصد، از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سایر اندوخته‌ها انجام خواهد شد و سرمایه بانک به رقم ۲۶۸۴۳ میلیارد ریال خواهد رسید. همچنین مقرر شد مرحله دوم افزایش سرمایه به میزان ۱۴۹ درصد و از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران، ظرف مدت حداکثر دو سال عملیاتی شود.

لازم به ذکر است که درخواست افزایش سرمایه بانک کارآفرین در تاریخ ۱۸ خرداد سال جاری به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده و مورد تایید این دو نهاد ناظر قرار گرفته بود.

گفتنی است افزایش سرمایه با هدف بهبود و ارتقاء نسبت‌های عملیاتی، افزایش توانایی و ظرفیت بانک در جذب منابع، اعطای تسهیلات و بهبود سهم از بازار انجام خواهد شد و به افزایش سودآوری و رقابت‌پذیری و همچنین بهبود ساختار مالی و کاهش ریسک منجر خواهد شد.

این گزارش حاکی است سرمایه بانک کارآفرین از بدو تاسیس تا سال ۱۳۹۳، طی هشت مرحله از ۳۵۰ میلیارد ریال به ۸۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته بود.

پاسخی بگذارید