تاریخ: ۱۴:۴۶ :: ۱۳۹۹/۰۷/۲۲

تفهیم نیوز:مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به اقدام‌های پتروشیمی‌ها از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: همه این اقدام‌ها به نحوی بود که نه‌تنها تولید صنعت پتروشیمی کشور در این دوران متوقف نشد و کاهش نیافت، بلکه تولید این صنعت نسبت به پارسال افزایش هم داشته است. به گزارش تفهیم نیوز به […]

تفهیم نیوز:مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به اقدام‌های پتروشیمی‌ها از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: همه این اقدام‌ها به نحوی بود که نه‌تنها تولید صنعت پتروشیمی کشور در این دوران متوقف نشد و کاهش نیافت، بلکه تولید این صنعت نسبت به پارسال افزایش هم داشته است.

به گزارش تفهیم نیوز به نقل از شانا، جعفر ربیعی امروز _سه‌شنبه، ۲۲ مهرماه_ در آئین تحویل ۱۴۱ دستگاه ونتیلاتور اهدایی وزارت نفت به بیمارستان‌های مناطق نفت‌خیز جنوب به اقدام‌های پتروشیمی‌های کشور در عمل به مسئولیت اجتماعی با آغاز شیوع ویروس کرونا اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های پتروشیمی بیشتر در عسلویه و ماهشهر تجمع دارند، خوشبختانه اقدام‌های مشترک، هماهنگ و خوبی در دو استان خوزستان و بوشهر انجام شد، به‌طوری که پتروشیمی‌ها حدود ۹۰ میلیارد تومان در این دو استان هزینه کرده‌اند.

وی به تجهیز فرودگاه‌های این دو شهر به دوربین‌های حرارت‌سنج و دستگاه‌های اندازه‌گیری اکسیژن خون، توزیع اقلام بهداشتی به وفور در دو استان و به‌ویژه شهرستان‌های ماهشهر، امام‌خمینی و عسلویه و تأمین آب ژاول مورد نیاز کل کشور از سوی پتروشیمی کارون اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون نیز آمادگی کامل برای تأمین آب ژاول مورد نیاز هر مکانی را که وزارت بهداشت اعلام کند داریم.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: برای دانشگاه‌های علوم پزشکی بوشهر و خوزستان نیز افزون بر کمک‌های نقدی به‌صورت مستقیم، دستگاه‌های تجهیزاتی مانند ونتیلاتور، اکسیژن‌ساز، تخت آی‌سی‌یو، سی‌تی‌اسکن و غیره از سوی پتروشیمی‌ها تأمین شده است.

ربیعی تأمین مواد اولیه لباس کادر سلامت کشور را از دیگر افتخارهای شرکت‌های پتروشیمی دانست و گفت: لباس این عزیزان پیش از این بسیار نامناسب، زبر و ناراحت‌کننده بود، اما هم‌اکنون خوشبختانه با تأمین مواد اولیه این البسه از سوی صنعت پتروشیمی کشور و تحویل به کارخانجات پایین‌دست، لباس‌های بهتری در حال تولید است.

وی به نقش مهم صنعت پتروشیمی در تولید، صادرات و رونق اقتصادی کشور و تأمین درآمد ارزی و مواد اولیه صنایع پایین‌دست اشاره و تصریح کرد: یکی از وظایف پتروشیمی‌ها بر اساس دستورعمل‌هایی که از سوی وزیر نفت از همان ابتدای شیوع این بیماری ابلاغ شد، حفظ تولید صنعت پتروشیمی و جلوگیری از کاهش تولید بود که بر مبنای آن از همان ابتدای شیوع این ویروس کار کل پیمانکاران اجرایی صنایع پتروشیمی به‌منظور کاهش ترددها تعطیل و دورکاری در سطح صنعت با حفظ تولید و با اولویت نیروهای آسیب‌پذیر و بانوانی که فرزند کوچک‌تر از ۶ سال داشتند، اجرا شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه کل پروتکل‌های بهداشتی حتی سخت‌تر از صنایع دیگر در مجتمع‌های پتروشیمی اجرا شد و در حال اجراست، افزود: ما مطمئن هستیم که داخل شرکت‌های پتروشیمی این بیماری شیوع نمی‌یابد و آنچه ممکن است رخ دهد از بیرون وارد می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه مشاغل کلیدی و حساس در همه شرکت‌های پتروشیمی شناسایی شدند و پیش‌بینی‌های لازم برای احتمال درگیری کارکنان و جایگزینی نیرو به‌منظور جلوگیری از کاهش تولید محصولات پتروشیمی صورت گرفته است، گفت: همه این اقدام‌ها به نحوی بوده است که نه‌تنها تولید پتروشیمی کشور متوقف نشد و کاهش نیافت، بلکه در همین دوران کرونایی، تولید صنعت پتروشیمی نسبت به پارسال افزایش نیز یافته است.

پاسخی بگذارید