تاریخ: ۱۶:۰۱ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۷

تفهیم نیوز:این روزها به دلایل متعدد همچون گسترش شهرنشینی، توسعه صنعتی و نیاز بیش‌تر به تولید و مصرف، انفجار جمعیت و سوء استفاده بشر از طبیعت برای سود بیشتر، متاسفانه با تخریب شدید محیط زیست مواجه هستیم که تبعات بسیار اسفباری روی زندگی انسان ها دارد تا جایی که خطر از دست رفتن بخش مهمی […]

تفهیم نیوز:این روزها به دلایل متعدد همچون گسترش شهرنشینی، توسعه صنعتی و نیاز بیش‌تر به تولید و مصرف، انفجار جمعیت و سوء استفاده بشر از طبیعت برای سود بیشتر، متاسفانه با تخریب شدید محیط زیست مواجه هستیم که تبعات بسیار اسفباری روی زندگی انسان ها دارد تا جایی که خطر از دست رفتن بخش مهمی از طبیعت زیبای جهان هستی هشدار جدی بسیاری از کارشناسان و متخصصان محیط زیست را در پی داشته است.

در یکسال اخیر با شیوع بیماری کرونا و قرنطینه اجباری در اقصی نقاط جهان، برخی ها کرونا را فرصتی برای آسایش طبیعت و نفس کشیدن محیط زیست می دانند تا با کاهش تجمعات، کاهش رفت و آمدها و کمتر شدن سفرهایی که گاه لطمه به طبیعت را در پی دارد شاهد شرایط بهتری برای محیط زیست جوامع باشیم.

این روزها می تواند الگویی باشد برای آینده و برای دوران پسا کرونا که اجازه بدهیم درختان نفس بکشند و اگر می خواهیم همیشه از داشتن یک محیط زیست خوب و یک طبیعت سالم و با نشاط لذت ببریم باید در وهله اول در نگهداری آن کوشا باشیم.

در این میان روزهای پایانی فصل سرما با نامگذاری روزی به نام درختکاری می تواند سرآغاز تولد دوباره زمین باشد. هر سال ۱۵ اسفند مردم با کاشت نهال به استقبال بهار و حیات دوباره می‌روند و شهرداری تهران با برنامه ریزی های متعددی در راستای حفظ محیط زیست و ترویج درختکاری در قالب پویش‌های مردمی همچون پویش درختکاری، حذف کالاهای پلاستیکی، مدیریت پسماند، برداشت منصفانه از منابع طبیعی و …سعی دارد به حفظ طبیعت کمک کند.

در منطقه ۵ نیز امسال شاهد برگزاری تور عکاسی و درختکاری اصحاب رسانه با رعایت پروتکل های بهداشتی در محله کن و کوهسار هستیم تا به نوعی در ترویج این اقدام پسندیده اهتمام ورزیم زیرا بی هیچ تردیدی نابودی طبیعت مساوی با نابودی بشریت است و این‌جاست که مناسبت روز درختکاری می‌تواند بهانه‌ای برای ایجاد مسئولیت اجتماعی در همه ابعاد آن برای مراقبت از دنیای زیبای اطرافمان ایجاد کند.

معتقدیم طبیعت و محیط زیست به عزم جدی انسان و بازگشت به هویت خود نیاز دارد تا بر اساس مسئولیت اجتماعی و فطرت انسانی به کاشت و حفظ درخت به عنوان سبزترین میراث زمین بپردازد تا فردای آدمی را نیز از فردایی دودگرفته و آلوده به فردایی سبز تبدیل کند و فرصتی برای زندگی سالم به خود دهد.

امیداست با یک عزم جدی و ملی، روز درختکاری بهانه‌ای باشد برای توجه به آموزش، فرهنگ‌سازی و مواظبت و صیانت و احیای منابع طبیعی و محیط زیست و توسعه فضای سبز در تمامی نقاط شهری، پیرامونی و روستایی در جهت کاهش آلودگی و شادابی محیط زندگی و سرزندگی انسان برای رشد و توسعه کشور و تلاش در این عرصه که نیازمند همکاری و تعامل و از خودگذشتگی می‌باشد

پاسخی بگذارید