تاریخ: ۱۶:۲۶ :: ۱۴۰۰/۰۸/۱۹

تفهیم نیوز:مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم اهمیت اطلاع رسانی گسترده قانون مداری، ارزش‌های مشترک، امنیت، مهربانی، فرهنگ ملی و دینی این منطقه در سطح کشور تاکید کرد. به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صبح سه […]

تفهیم نیوز:مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم اهمیت اطلاع رسانی گسترده قانون مداری، ارزش‌های مشترک، امنیت، مهربانی، فرهنگ ملی و دینی این منطقه در سطح کشور تاکید کرد.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صبح سه شنبه ۱۸ آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه جزیره به مناسبت فرا رسیدن ۲۰ آبان “روز کیش” بر اهمیت جایگاه این منطقه در الگو سازی فرهنگ ملی و قانون مداری در سطح کشور، اشاره کرد و گفت: روز کیش باید روز تنویر افکار و اذهان عمومی باشد.

آهنگران اظهار داشت: کیش تجسم همه‌ی خوبی‌ها و انسجام مثال زدنی میان فعالان اقتصادی، مدیران و ساکنان کیش است و باید این رویداد مهم تبدیل به روز عشق، وفاداری، محبت و مهر شود.

وی از شکسته شدن رکورد پرواز به کیش در روز ۱۴ آبان ابراز خرسندی کرد و گفت: ۱۰۸ سورتی پرواز برای نخستین بار پس از گذر موفقیت آمیز از پیک پنجم کرونا؛ در کیش نشست که این رقم، نویدبخش روزهای خوب برای جزیره است.

وی با بیان این که توسعه و آبادانی کیش مرهون تمام تلاش ها در گذر سال ها تا کنون است، افزود: تمام کسانی که در مسیر توسعه و پیشرفت این منطقه نقش آفرینی کردند باید از آنان در این رویداد بزرگ تجلیل و قدردانی شود.

رییس هیئت ‌‌مدیره‌ سازمان منطقه آزاد کیش، جزیره را نماد حکمرانی مثبت مردمی دانست و تصریح کرد: تسهیل سفر همه مردم ایران به جزیره کیش؛ تضمین کننده آینده روشن سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در این منطقه است.

جعفر آهنگران با تاکید بر این مهم که طی برنامه ریزی مشخص ظرفیت های این منطقه برای گردشگران داخلی و خارجی معرفی می شود، گفت: ساکنان جزیره کیش مردمان قانون‌مدار‌ی هستند و باید از آنان به نحو شایسته قدردانی کرد.

آهنگران با اشاره بر اهمیت تجلیل از مدافعان سلامت از نام‌گذاری خیابانی به نام شهید سلامت “حجت الاسلام ‌سیدین” خبر داد و افزود: فاصله از کرونا در چنین روزهایی مرهون تلاش‌ سفیدپوشان کادر سلامت است.

آهنگران در رابطه با گذر موفقیت آمیز از پیک پنجم کرونا و اندیشیدن تدابیری در جهت جبران ضررهای ناشی از این بیماری؛ گفت: روز کیش باید فرصتی مغتنم برای بازیابی و جبران زیان کسب و کارها باشد.

سعید پورعلی رئیس ستاد برگزاری روز کیش با گرامی داشت یاد انصاری‌لاری مدیرعامل سابق جزیره بابت نام‌گذاری۲۰آبان روز کیش، اظهار داشت: این رویداد با پیگیری در شورای شهر کیش و تصویب آن، ۲۰ آبان رسما اعلام شد و فرصتی برای معرفی بهتر کیش، در سطح ملی و منطقه‌ای است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با ابراز خرسندی از رونق جدی سفر، از افزایش نرخ اشغال هتل‌ها با عددی بالغ بر ۸۰درصد در ماه‌های اخیر خبر داد و افزود: خروج کیش از وضعیت نارنجی و زرد، و ورود به رنگ آبی، انگیزه سفر به کیش را برای مردم فراهم کرده و مساعد شدن هوا نیز در این رونق، موثر بوده است.

سرپرست معاونت گردشگری کیش، با بیان این مطلب که پیشینیان آبان را به نام پاسداشت و نگهبانی از آب عنوان کرده‌اند، گفت: در جزیره کیش که حیات و گردشگری آن به آب وابسته است، رونمایی آبان با این تعبیر نمود بیشتری دارد.

وی با تاکید بر نقش بومیانی که رزق خود را از دریا دریافت می‌کرده‌اند، ادامه داد: در فرهنگ بومیان بعد از گذشت از فصل اول کیش و فرارسیدن آبان، همه‌ی چشم‌ها به آسمان است و منتظر معجزه‌ی آشتی آسمان و زمین، و نزول برکات هستند، و معمولا اگر بارش رحمت الهی تا بیست آبان به تاخیر بیفتد، دست به دعا می‌شوند.

پورعلی به خنکی شب‌های پاییزی کیش اشاره کرد و گفت: این خنکای پاییزی و همین‌طور عدد بیست، که عدد زوجیت، کامل‌کنندگی و عدد کمال و یادآوری تلاش برای نیل به دانایی است دلیلی دیگر برای انتخاب این روز بوده است.

وی همچنین به حضور پررنگ بخش خصوصی جزیره در حوزه رویدادسازی اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری جشن‌های مختلف در بازارهای جزیره، و مسابقات ورزشی و تفریحی متعدد و متنوع از این جمله‌اند.

پورعلی بر توجه ستاد به المان‌ها و نهادهای کیش در قالب روز کیش و ارتقای خلاقیت‌های گرافیکی، از انتخاب پوستر یکی از کیشوندان به عنوان اثر برگزیده روز کیش ابراز خرسندی کرد و گفت: این پوستر مملو از نمادهای جنوب و رشد و توسعه و آبادانی و پیشرفت کیش است.

وی همچنین به افزایش حضور بومیان در قالب رویدادهای تعریف‌شده در خانه بومیان، روستای باغو و خانه تک‌بادگیر اشاره و تاکید کرد: پررنگ شدن نقش بانوان در برنامه‌های امسال حال و هوای روز کیش را متفاوت کرده است، و حضور تیم‌های ملی فوتسال و هندبال بانوان در کیش از دیگر برنامه های پیش بینی شده در روز کیش است.

پورعلی در ادامه به برنامه‌های فرهنگی مساجد اشاره کرد و افزود: بهره‌مندی از ظرفیت قاریان ممتاز بین‌المللی قرآن، عطر و بوی دیگر و طراوت تازه‌ای به روز کیش۱۴۰۰خواهد بخشید.

رئیس ستاد برگزاری روز کیش به حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم اصلی روز کیش اشاره کرد و این برنامه‌ها را حاصل هم‌اندیشی با نهادها و صنوف مردم، مجموعه‌ی دانشگاهیان، بومیان و فعالان اقتصادی مختلف دانست.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع صداوسیما ادامه داد: انتخاب استان‌هایی که جزیره کیش در طول سال میزبان بیشترین گردشگر از آن مناطق بوده است مانند تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، و تبریز نیز، پیش‌بینی شده است و معرفی ظرفیت‌های جزیره کیش و بهره‌مندی از ظرفیت شبکه‌های استان‌های منتخب ماموریتی است که به صداوسیما سپرده شده است.

سید علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با بیان اینکه دوران کرونا شرایطی بحرانی و سختی های زیادی بر تمامی اقشار و اصناف تحمیل کرد افزود: با عبور موفقیت آمیز از پیک پنجم کرونا امیدواریم شاهد رونق، پویایی و نشاط دوباره درکیش و کشور باشیم که روز کیش آغازگر این موضوع خواهد بود.

علوی هدف از برگزاری این نشست را معرفی برنامه های روز کیش برای همکاری اصحاب رسانه همیشه همراه و پوشش مطلوب در راستای اعتلای نام کیش عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص طراحی پوستر روز کیش عنوان کرد: در مجموع ۲۳ اثر به سازمان منطقه آزاد کیش ارسال و از این تعداد ۱۸ اثر برگزیده و داوری شد که پوستر “عاطفه چراغ چشم”از بومیان جزیره کیش با استفاده از المان های جزیره به شکل مرد بومی در حال نواختن ساز نی انبان برگزیده شد.

وی اظهار داشت: پوستر منتخب در تبلیغات محیطی سطح جزیره نیز استفاده شده است.

عبد النبی شرفی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات نیز در این نشست خبری داشتن یک روز با نام کیش را فرصت خوبی برای اجرای برنامه های متنوع در این جزیره عنوان کرد و افزود: این رویداد ضمن معرفی منطقه آزاد کیش در قالب الگویی تحسین برانگیز و شهری ایده آل، تاثیر بسزایی بر همدلی و همراهی ساکنان برای حفظ داشته های ارزشمند کیش خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: شهر ایده آل ما دارای محیط زیست بی نظیر، هوای پاک، معابر خالی از دود و ترافیک، شهروندان قانونمند، امنیت مثال زدنی و معماری و شهر سازی مثال زدنی برای سرزمین عزیزمان ایران است.

شرفی کاشت گل های فصلی که موجب طراوت جزیره شده همچنین ورود به ماه آبان با هوای مطلوب را بهترین زمان برای این رویداد عنوان کرد و اظهار داشت: نصب بنر های تبریک روز کیش و پرچم های نیلی رنگ در سطح شهرو معابر،اجرای واتر اسکرین در اسکله تفریحی در بازه زمانی ۵ روزه، پخش کیسه های پارچه ای با هدف تقویت گویش مردمی “نه به پلاستیک” در کیش با هدف نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست و اهمیت آن در جزیره، اجرای طرح کاشت نهال ویژه مدافعان سلامت با هدف تقدیر از زحمات و جانفشانی های کادر درمان، نصب پرچم بر ناوگان حمل و نقل شهری، حمل و نقل رایگان مسافران و گردشگران در مبادی ورودی بندرگاه و فرودگاه تا مقصد و خوش آمدگویی با شاخه گل در فرودگاه را از جمله برنامه های شرکت عمران، آب و خدمات در روز کیش می باشد.

به گفته عبد النبی شرفی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات حمل و نقل رایگان توسط ۷۰ دستگاه مینی بوس در سطح شهر برای ساکنان و گردشگران، تهیه و اجرای کلیپ های متنوع با موضوع فعالیت های خدمات شهری، تقدیر از کارکنان فضای سبز به پاس زحمات آنها با پاداش نقدی، میزبانب رایگان مجموعه زیرزمینی کاریز از مسافران، گردشگران و ساکنان نیز برای ۲۰ آبان روز کیش برنامه ریزی شده است.

همچنین فرضی پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش از برپایی مسابقات دوچرخه سواری با حضور رکاب زنان حرفه ای کشور با همکاری و مشارکت شرکت میکا، برگزاری مسابقات شنا در آبهای آزاد با حضور ۱۰۰ شناگر از سراسر کشور به مسافت ۳ تا ۵ کیلومتر از رده های سنی ۲۰ تا بالای ۲۵سال،برگزاری مسابقات پدل برد و پاراسل فوتبال ساحلی و سپک تاکرا ویژه بانوان، افتتاح پایگا های اسکی روی آب، سالن وزنه برداری و مانور کلوپ های دریایی کیش به مناسبت روز کیش خبر داد.

ایجاد دبیرخانه دائمی روز کیش، تبدیل رویداد روز کیش به هفته کیش و تخصیص هر روز به اجرای برنامه های خاص گردشگر، فرهنگی، ورزشی، دعوت از دکتر انصاری لاری به عنوان بنیانگذار روز کیش و طراحی تمبر یادبود وی ،تجلیل از نام آوران کیش، راه اندازی کارناوال شادی در سطح جزیره، معرفی روز کیش در جنگ های شبانه و رسانه های مکتوب و برخط و استفاده از ظرفیت صدا و سیما به عنوان رسانه ملی موضوعات مطرح شده در این نشست خبری بود.

لازم به ذکر است مانور شادی خودرویی در ساعت۱۸ روز چهارشنبه، جشن مردمی شب کیش از ساعت ۲۰ تا ۲۲، پیاده‌روی خانوادگی پنجشنبه ۲۰آبان برای معرفی نام “طلوع کیش”، با عنوان “همگام با طلوع کیش”، جشن‌های بازار دامون با مشارکت مجمع موسسان جزیره، استقبال بومیان از مسافران ورودی، گشت اتوبوس گردشگری ویژه‌ی کودکان، ساخت مجسمه‌های دلفینی، کنسرت سازهای بادی، جشن مردمی ساختمان ۲۰، کنسرت آموزشگاه موسیقی آوای جزیره، نمایشگاه صنایع دستی، ویژه‌نامه‌ی مخصوص مهمانان تک‌بادگیر در این خانه، محفل قرآنی، تور جزیره ویژه دانشجویان خارجی، رونمایی از کتاب قنات‌های کیش و داستان دستان کیش در خانه بومیان و پیاده‌روی خانوادگی “همگام با غروب کیش” از کلبه هور تا کشتی یونانی در روز جمعه از جمله برنامه‌های فرهنگی روز کیش است.

پاسخی بگذارید