هر دو امکان باز کردن قفل با چهره و اثرانگشت؛
تاریخ: ۱۵:۱۴ :: ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
در گوشی هوشمند اقتصادی Huawei Y7 Prime 2018

تفهیم نیوز:گوشی‌های هوشمند در زندگی روزمره ما نقش بسیار مهمی دارند و در هرگونه ارتباط اجتماعی ما به‌عنوان یک دستیار حضور دارند به همین دلیل لازم است برای اطمینان از امنیت اطلاعات ما، گوشی‌های هوشمند از رمزنگاری‌های مختلف استفاده ‌کنند. در ابتدا، ما رمزهای عبور را ایجاد کردیم تا گوشی‌هایمان را بازکنیم که فرایندی بسیار […]

تفهیم نیوز:گوشی‌های هوشمند در زندگی روزمره ما نقش بسیار مهمی دارند و در هرگونه ارتباط اجتماعی ما به‌عنوان یک دستیار حضور دارند به همین دلیل لازم است برای اطمینان از امنیت اطلاعات ما، گوشی‌های هوشمند از رمزنگاری‌های مختلف استفاده ‌کنند.

در ابتدا، ما رمزهای عبور را ایجاد کردیم تا گوشی‌هایمان را بازکنیم که فرایندی بسیار پیچیده بود. بعدها، اثرانگشت برای باز کردن دستگاه ظاهر شد. این روش، باز کردن قفل گوشی را بسیار امن‌تر و آسان‌تر کرد. پس‌ازآن، گوشی‌های FullView Display با قیمت‌های مختلف در رده بندی متفاوت عرضه شدند نمایشگرهای بزرگ‌تر و نسبت بالای صفحه‌نمایش به بدنه، باعث شد سنسور اثرانگشت به پشت دستگاه منتقل شود.

این فناوری جدید در صفحه‌نمایش مقدمات یک راه جدید برای باز کردن قفل گوشی هوشمند شد که تعداد بیشتری از سازندگان گوشی‌های هوشمند به سمت این نوآوری کشیده شدند.  همانند اسکنر اثرانگشت و عنبیه، باز شدن قفل گوشی با تشخیص چهره کاربر نیز به‌عنوان یک روشی بیولوژیکی منحصر بفرد شناخته می‌شود. برخلاف گذرواژه‌ها، ویژگی‌های بیولوژیکی ما منحصربه‌فرد بوده و در طول زندگی ثابت است. استفاده از روش‌های بیولوژیکی می‌تواند سرعت باز شدن دستگاه را به‌مراتب افزایش دهد و راحتی بیشتری فراهم کند.

در نیمه دوم سال ۲۰۱۷، اپل آیفون X را معرفی کرد و برای اولین بار از Face ID به‌جای Touch ID استفاده کرد. این فرایند سرعت بیشتری دارد و کاربر می‌تواند تعامل بهتری با دستگاه داشته باشد. پس‌ازآن، شرکت‌های بیشتری از جمله هوآوی به سراغ این فناوری رفته و دستگاه‌هایی مانند  HUAWEI P20، PORSCHE DESIGN HUAWEI Mate RS، و Huawei nova 3e  از روش تشخیص چهره برای باز کردن دستگاه استفاده کردند.

باز کردن چهره بسیار سریع و راحت است اما شرکت‌ها مختلف در دستگاه‌ها، از یک روش واحد استفاده نمی‌کنند. سامسونگ گلکسی جی هفت ۲۰۱۷ از اسکنر اثرانگشت استفاده می‌کند. OPPO A83 از ویژگی باز کردن توسط چهره استفاده می‌کند و به‌صورت کامل اثرانگشت را رد می‌کند که به‌اندازه کافی، مناسب نیست.

Huawei Y7 Prime 2018  یک استثنا  در گوشی های Entry Level است که از هر دو فناوری تشخیص چهره و تشخصی اثر انگشت به صورت همزمان در یک گوشی بهره می برد.Huawei  اولین سازنده گوشی است که این فناوری های  جدید را به گوشیهای اقتصادی خود آورده است. HUAWEI Y7 Prime 2018 بهعنوان یک گوشی اقتصادی، از فناوری تشخیص چهره و سنسور اثرانگشت برای باز کردن قفل دستگاه استفاده میکند که احساس امنیت بیشتری را به کاربر القا میکند و به او آزادی عمل بیشتری برای انتخاب شیوه مد نظر خود برای باز کردن قفل گوشی می دهد.

از سوی دیگر، Huawei حسگر اثرانگشت  را در پشت دستگاه قرار داده است. صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچ FullView در جلوی دستگاه به‌صورت کامل یکدست و بسیار زیبا طراحی‌شده است. درنتیجه، کاربران می‌توانند از یک دید گسترده و لذت‌بخش استفاده کنند و درعین‌حال، از اثرانگشت برای باز کردن دستگاه استفاده کنند. از سوی دیگر، گوشی می‌تواند ویژگی‌های صورت کاربران را تشخیص دهد و بر اساس الگوریتم تشخیص چهره به‌صورت هوشمند، ردیابی کاربر را انجام دهد. این دستگاه می‌تواند با استفاده از قفل چهره کمتر از ۹۰۰ میلی‌ثانیه باز شود، که تنها با لمس کلید پاور دستگاه فعال خواهد شد.

به‌صورت کلی ترکیب این دو مورد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بدین ترتیب کاربران با استفاده از اثرانگشت در پشت دستگاه و یا ویژگی‌های تشخیص چهره بنا بر تمایل خود می‌توانند قفل دستگاه را باز کنند. این دو تکنولوژی یکدیگر را تکمیل می‌کنند و کاربران می‌توانند هر چیزی که دوست دارند به‌راحتی انتخاب کنند.

این را نباید فراموش کرد که سنسور اثرانگشت در پشت دستگاه یک تجربه فوق‌العاده را به شما می‌دهد. شما می‌توانید با لمس آن در دوربین، تصویر خود را ثبت کنید و درعین‌حال با ژست‌های حرکتی مختلف صفحات را جابه‌جا کنید و یا به نوار اعلانیه دسترسی داشته باشید.

گوشی‌های اقتصادی به مدت طولانی بدون هیچ ویژگی جدید و هیجان انگیزی دیده شده‌اند. HUAWEI Y7 Prime 2018  یک اتفاق جدید در گوشی های این سری است که با صفحه‌نمایش ۵٫۹۹ اینچی بزرگ، دوربین عقب دوگانه،  فلاش خودکار، Android 8.0 EMUI و مهم‌تر از همه فناوری تشخیص چهره و سنسور اثرانگشت آن را به نسبت رقبا کاملاً متمایز کرده است.

پاسخی بگذارید