تاریخ: ۱۴:۲۵ :: ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
برگزاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی مشهد درشهریور ماه

تفهیم نیوز:پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی یازدهم تا پانزدهم شهریور ماه در شهر مشهد برگزار می شود. به گزارش تفهیم نیوزنشست خبری و رونمایی از پوستر پاتزدهمین نمایشگاه گردشگری ، هتلداری و صنایع دستی مشهد با حضور مکرمی فرمدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی، حمزه زاده رئیس اتحادیه هتلداران […]

تفهیم نیوز:پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی یازدهم تا پانزدهم شهریور ماه در شهر مشهد برگزار می شود.

به گزارش تفهیم نیوزنشست خبری و رونمایی از پوستر پاتزدهمین نمایشگاه گردشگری ، هتلداری و صنایع دستی مشهد با حضور مکرمی فرمدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی، حمزه زاده رئیس اتحادیه هتلداران ایران، کمری مدیرعامل هتل های کوثر،ایرانی مدیرعامل برسازرویداد پارس(مجری برگزارکننده)،حسینی مدیرعامل هتل هویزه و جمعی دیگر از فعالان این صنعت صبح امروز(۳ مردادماه) به میزبانی هتل هویزه برگزار شد.

در این نشست، ابوالفضل مکرمی فر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: نمایشگاه گردشگری امسال با سال های گذشته متفاوت خواهد بود چون در بخش تجهیزات هتلداری با نوآوری هایی مواجه هستیم. در بخش نمایشگاه صنایع دستی نیز از هنرمندانی دعوت کرده ایم که دارای مهر اصالت یونسکو هستند. همچنین روستاها و شهرهایی که از منظر صنایع دستی به عنوان شهر ملی تصویب شده اند در این نمایشگاه شرکت می کنند.

او افزود: پیش بینی ما این است که در این نمایشگاه از ۲۰ کشور میهمان داشته باشیم. میزبانی از ۱۰ کشور در مرحله نهایی شدن است، اولویت ما کشورهای مسلمان و آسیای میانه است. دعوت از کشورهای ترکیه، آذربایجان، عراق، تاتارستان، عمان، هند، افغانستان و کویت قطعی شده است

او ادامه داد: در نیمه اول شهریور ماه برگزاری چند نمایشگاه صنایع دستی جزو برنامه های سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی قرار گرفته است، گفت: یک نمایشگاه در کیش و یک نمایشگاه نیز در تهران داریم که با هم اختلاف چند روزه دارند. نمایشگاه مشهد با این نمایشگاه ها تلاقی نخواهد داشت. به نظرم کشور درباره برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی فعال تر شده است. از طرف دیگر در آستانه فرا رسیدن ماه محرم هستیم، به همین دلیل از فرصت پایان تعطیلات تابستانی برای برگزاری این نمایشگاه ها استفاده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی بخش کودک با موضوع صلح، بخش عشایر و بخش تجهیزات هتلداری را از دیگر بخش های این نمایشگاه عنوان کرد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم در این نمایشگاه برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی خواهد بود.این نمایشگاه یکی از برترین نمایشگاه هایی است که در استان برگزار می شود و تلاش داریم شکوه و توانمندی ایران را به نمایش بگذاریم.

به گفته وی تمام گروه های موسیقی و رقص های محلی برای حضور در این نمایشگاه از وزارت ارشاد مجوز دارند.

در ادامه این نشست جمشید حمزه زاده، رئیس اتحادیه هتلداران ایران توضیح داد: در کنار این نمایشگاه، نشست ها و میزگردهای تخصصی ویژه مدیران هتل ها برگزار شود. جلسه اعضای هیات مدیره جامعه هتلداران نیز در شهر مشهد برگزار خواهد شد. من معتقدم طی ۳۰ سال اخیر شهر مشهد همیشه در بحث ارتقای کیفیت خدمات و توسعه گردشگری و به روز رسانی دانش در مراکز اقامتی پرچمدار بوده است.

درپایان باحضورفعالان گردشگری کشوروخبرنگاران ازپوسترنمایشگاه رونمایی شد.

پاسخی بگذارید