تاریخ: ۱۴:۱۸ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۵

به گزارش تفهیم نیوزازروابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، علي عابدزاده در جلسه هيات انديشه ورز در حوزه گردشگري و زيارتي كه با حضور قائم مقام بنياد ايران شناسي، رئيس دانشكده گردشگري و رئيس اداره اجتماعي معاونت فرهنگي سپاه تشكيل شد،  اظهارداشت: كشور ما داراي ظرفيت هاي بالقوه اي است كه يكي از اين ظرفيت ها […]

به گزارش تفهیم نیوزازروابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، علي عابدزاده در جلسه هيات انديشه ورز در حوزه گردشگري و زيارتي كه با حضور قائم مقام بنياد ايران شناسي، رئيس دانشكده گردشگري و رئيس اداره اجتماعي معاونت فرهنگي سپاه تشكيل شد،  اظهارداشت: كشور ما داراي ظرفيت هاي بالقوه اي است كه يكي از اين ظرفيت ها صنعت توريسم است.

وي با بيان اينكه صنعت گردشگري در دنيا با صنعت هواپيمايي عجين شده و ۹۵ درصد گردشگران با هواپيما جابه جا مي شوند افزود: صنعت گردشگري و هواپيمايي مكمل يكديگرند و در توسعه يكديگر نقش اساسي ايفا مي كنند و همچنين توسعه گردشگري باعث انضباط جغرافيايي مي شود.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري خاطرنشان كرد: راههاي دسترسي نيز ارزشمندترين ابزار گردشگري است حال بايد ببينيم كه چرا در اين دو حوزه علي رغم ظرفيت هاي بسيار زياد سرعت توسعه در اين بخش برابر با انتظارات نبوده است.

عابدزاده افزود: تحريم باعث توسعه نيافتگي صنعت نشده است اما سياست هاي تكليفي در صنعت موجب ايجاد چالش و ضعف در روند توسعه مي شد كه در چند سال گذشته سعي در رفع آن داشته و موفق شديم از اين روش عدول كنيم تا راهها هموار شود.

وي افزود: در واقع روند گذشته به گونه اي بود كه هيچ سرمايه گذار واقعي خصوصي در اين صنعت حضور ندارد و بيش از ۹۰درصد اين صنعت وابسته به دولت است به گونه اي كه در حال حاضر حدود ۹۰ درصد جابه جايي ها در ۱۴ فرودگاهها كشور انجام مي شود و ساير فرودگاه آنگونه كه بايد فعال نيستند و همين سياست غلط باعث شده كه به صنعت توريسم كشور نيز لطمه وارد شود.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري گفت: اين در حالي است كه همه شهرها و فرودگاههاي ما اين قابليت را دارند كه بتوانند به ساير نقاط كشور وصل شده و تعداد زيادي از گردشگران را جابه جا كنند به عنوان مثال فرودگاه رامسر روزانه قابليت اتصال به ۱۰ نقطه كشور را داراست و يا اكنون فرودگاه فارس به ۲۵ نقطه وصل شده است.

عابدزاده همچنين افزود: چرا نبايد از ظرفيت گردشگري كشورهاي همجوار و همزبان و هم فرهنگ خودمان از جمله تاجيكستان و … در جابه جايي توريسم با استفاده از صنعت حمل و نقل هوايي استفاده كنيم.

در پايان اين جلسه پيش نويس سند راهبردي- عملياتي گردشگري تعالي بخش كشور تقديم رئيس سازمان هواپيمايي كشوري شد

گفتني است؛ با توجه به نقش حمل و نقل هوايي در حوزه گردشگري،  سند مذكور توسط هيات انديشه ورز گردشگري و زيارت معاونت فرهنگي سپاه تدوين شده كه در آن راهبردهايي نيز براي حوزه حمل و نقل هوايي كشور پيشنهاد و مقرر شد سازمان هواپيمايي كشوري نيز نظرات خود در اين زمينه را ارائه كند.

پاسخی بگذارید