در نشست روابط عمومي هاي صنعت حمل و نقل هوايي عنوان شد؛
تاریخ: ۱۱:۵۲ :: ۱۳۹۹/۰۳/۲۷

تفهیم نیوز:علي عابدزاده در نشست روابط عمومي هاي صنعت حمل و نقل هوايي اظهارداشت: صنعت هوانوردي به لحاظ ويژگي منحصر به فردش به صورت متفاوت مورد ارزيابي قرار مي گيرد به همين تناسب مشكلاتش نيز ويژه است. وي افزود: فعاليت هاي صنعت حمل و نقل هوايي براساس استانداردهاي بين المللي است و تمامي استانداردهاي آن […]

تفهیم نیوز:علي عابدزاده در نشست روابط عمومي هاي صنعت حمل و نقل هوايي اظهارداشت: صنعت هوانوردي به لحاظ ويژگي منحصر به فردش به صورت متفاوت مورد ارزيابي قرار مي گيرد به همين تناسب مشكلاتش نيز ويژه است.

وي افزود: فعاليت هاي صنعت حمل و نقل هوايي براساس استانداردهاي بين المللي است و تمامي استانداردهاي آن مورد توجه دنياست برهمين اساس آنطور كه بايد محدوديت هاي مجموعه روشن نشده است.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: اين محدوديت ها جدي است و بسيار سنگين است حال وظيفه شما به عنوان افرادي كه با افكار عمومي مرتبط هستيد اين است كه چالش ها و فشارهاي مضاعف بر روي صنعت را در حد معقول و منطقي به مردم و مسئولان انعكاس دهيد چرا كه بي شك اگر اين مشكلات و فشارها روي هر كشور ديگري بود توان مقاومت نداشتند.

عابدزاده تصريح كرد: از روابط عمومي ها انتظار مي رود در سايه وحدت، يكدلي و يكپارچگي توسط متخصصان، هماهنگي بين همه بخش ها را ايجاد كنند چرا كه شكست هر بخش در صنعت شكست كل صنعت را در پي دارد و مقاومت در سايه رضايتمندي مردم ميسر خواهد شد.

وي تصريح كرد: تمام تلاش اين است كه در اين حوزه كارهاي موثري انجام دهيم و تاثير سياست هاي سازمان در سال هاي گذشته آنقدر مثبت و تاثيرگذار بوده به گونه اي كه با توجه به تشديد تحريم ها از طرف ترامپ اما همچنان شاهد رشد و پيشرفت صنعت بوده ايم.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري خاطرنشان كرد: در حوزه مهندسي در اين صنعت جوانان و فارغ التحصيلان توانايي طراحي، توليد و تست قطعات را دارند برهمين اساس در سايه اتكا به جوانان، امروز در حوزه اقتصادي هيچ صنعت و بخشي از كشور به لحاظ اقتصادي همانند صنعت حمل و نقل هوايي آزادي عمل ندارد به گونه اي كه در حوزه هاي فرودگاهي هيچ باري بر روي دوش دولت نيست.

عابدزاده خاطرنشان كرد: امروز شرايط خوبي داريم و براي ادامه اين روند و رضايتمندي مسافران بسيار تاثير گذار خواهد بود.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه براي دستيابي به اهداف سازماني ضروري است ارتباطات افزايش يابد، ادامه داد: راه سختي در پيش داريم اما اميدهايي هم داريم بايد ظرف ۴ تا ۵ سال آتي ۸۰ درصد ناوگان را به روز رساني كنيم و چنانچه خوب و يكپارچه عمل نكنيم موفق نخواهيم شد.

وي بر تداوم اين نشست ها تاكيد كرد و از روابط عمومي ها خواست نسبت به پاسخگويي به رسانه ها حساسيت بيشتري داشته باشند.

در ادامه اين جلسه رضا جعفرزاده سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري جايگاه صنعت حمل و نقل هوايي را ويژه برشمرد و گفت: به دليل خاص بودن اين صنعت و عدم نياز به زيرساخت هاي پرهزينه نسبت به ساير مدل هاي حمل ونقلي و كاهش زمان در جهت سرعت بخشيدن به توسعه اقتصادي و فعاليت هاي بازرگاني وگردشگري در دنيا از مدل حمل ونقل هوايي استفاده مي كنند و استفاده از اين مدل قابل قياس با ساير بخش هاي حمل ونقلي نيست در ايران هم اين مزيت چشمگير است چرا كه با ۸ ساعت پرواز مي توانيم به حدود ۸۰درصد فرودگاههاي اقتصادي جهان دست يافت.

وي ضریب اشتغالزایی اين صنعت را بالا برشمرد و گفت: مجموع اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم و القایی در شرکت های هواپیمایی، گروههای پروازی، تعمیر و نگهداری، هندلینگ، رزرواسیون، فروش، آموزش و کارکنان ستادی در فرودگاهها، خدمات ناوبری، صنایع هوایی، سازمانهای دولتی و حکومتی مستقر در فرودگاهها و فعالیت های غیر هوانوردی بازرگانی، به ازاء هر فروند هواپیما در کل دنیا حدود ۱۰۱۰ نفر و در کشورهای در حال توسعه ۱۰۱۸ برآورد شده است.

وي افزود: علي رغم وجود سختي ها و فشارهاي وارده بايد گفت كه براي دستيابي به چشم اندازها بايد فعاليت هاي زيادي انجام دهيم و در ميزباني و خدمت به مردم از هيچ كوششي فروگذار نباشيم.

جعفرزاده با اشاره به از سرگيري پروازها پس از دوران قرنطينه و شيوع گسترده كرونا اظهارداشت: در اين شرايط كه صنعت حمل نقل هوايي براي عادي سازي پروازها و فعاليت هاي بخش هوايي در مسير افزايش پروازها پس از رفع محدوديت هاست، شركت هاي هواپيمايي بايد پروتكل هاي بهداشتي و دستوالعمل هاي سازمان هواپيمايي كشوري را با حساسيت و دقت بيشتري رعايت كنند و روابط عمومي ها نيز موظفند صحت و سقم اجراي اين پروتكل ها را از طرق مختلف و همكاري با رسانه ها منعكس كنند.

وي وضعيت بهداشتي و سلامتي مسافران را از اولويت هاي بسيار مهم و ضروري اين سازمان برشمرد و اظهارداشت: همواره جهت ارتقاء رضايت مندي مسافران و رفع برخي از مشكلات احتمالي رؤساي ايستگاهها و روابط عمومي ها موظف به پاسخگويي به موقع و صريح به مسافران هستند.

در اين جلسه تعدادي از مديران روابط عمومي ها نيز با صحه گذاشتن بر ايجاد وحدت رويه و توجه بيشتر مسئولان شركت ها به موضوع اطلاع رساني و نظارت بيشتر در مجموعه هاي تحت نظارت خود و همچنين پررنگ شدن آموزش هاي لازم جهت هرچه به روز شدن توان نيروي انساني در اين زمينه راهكارهايي را ارائه كردند.

پاسخی بگذارید