تاریخ: ۱۲:۵۹ :: ۱۳۹۹/۰۴/۱۱

تفهیم نیوز:سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري از تشديد نظارت ها و اقدامات پيشگيرانه اين سازمان به منظور اطمينان از اجراي صحيح مقررات و پروتكل هاي مصوب بهداشتي در بخش حمل ونقل هوايي خبرداد. رضا جعفرزاده اظهارداشت: سازمان هواپيمايي كشوري با عنایت به نقش حاکمیتی و نظارتی برای کمک به مهار انتشار بیماری COVID-19؛ و با توجه […]

تفهیم نیوز:سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري از تشديد نظارت ها و اقدامات پيشگيرانه اين سازمان به منظور اطمينان از اجراي صحيح مقررات و پروتكل هاي مصوب بهداشتي در بخش حمل ونقل هوايي خبرداد.

رضا جعفرزاده اظهارداشت: سازمان هواپيمايي كشوري با عنایت به نقش حاکمیتی و نظارتی برای کمک به مهار انتشار بیماری COVID-19؛ و با توجه به اهميت و در اولويت قرار داشتن سلامت مسافران، توسط بخش هاي نظارتي خود از جمله دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردي، دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي و دفتر عمليات پرواز به صورت مستمر بازرسي هاي لازم از تمامي بخش هاي فرودگاهي، هندلينگ و … به عمل مي آورد.

وي افزود: سازمان هواپيمايي كشوري حسب وظيفه ذاتي خود موظف به نظارت بر اجراي پروتكل ها و دستورالعملهاي ستاد مركزي مبارزه با كرونا و ملزم به نظارت بر حسن انجام دستورالعمل هاست لذا ابتدا رعايت اصول بهداشتي همان گونه كه در شيوه نامه كد ۱۹۰۰آمده است را توصيه و در صورت مشاهده بي توجهي به مقررات و دستورالعمل ها نسبت به برخورد قانوني و بازگشت محدوديت هاي پروازي اقدام خواهد كرد.

جعفرزاده تصريح كرد: اهمال و بي توجهي شرکتهای هواپیمایی، فرودگاهي، شرکتهایی خدمات زمینی، بار و مسافر، خدمات ویژه و همچنين ساير شركت هاي فعال در امر پرواز، در رعايت مقررات و دستورالعمل هاي سازمان هواپيمايي كشوري و پروتكل هاي بهداشتي تدوين شده توسط اين سازمان برخوردهاي لازم را در پي خواهد داشت.

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري خاطرنشان كرد: از آنجا كه افزايش پروازها و رفع محدوديت ها مي تواند تنها راهكار مقاومت ها در اين شرايط سخت به شمار آيد لذا چنانچه شرط محوري اين موضوع ناديده گرفته شود لطمه اقتصادي ناشي از آن غيرقابل جبران خواهد بود بنابراين براي استمرار پروازهای داخلی و فراهم شدن زمينه هاي انجام پروازهاي بین المللی نياز به انجام پروازهاي ایمن و سلامت مسافر، رعایت مقررات بهداشتی بي چون و چراي بهداشتي ميسر نخواهد شد.

وي با بيان اينكه بنا به توصيه هاي وزارت بهداشت رعايت اصول بهداشت فردي مهمترين شيوه مهار اين ويروس است از هموطنان خواست چنانچه با موارد تخلفي در خصوص عدم اجراي صحيح مقررات مواجه شدند مراتب را از طريق سايت سازمان به نشاني www.cao.ir اطلاع دهند.

پاسخی بگذارید