تاریخ: ۱۲:۰۶ :: ۱۳۹۹/۰۶/۰۵

تفهیم نیوز:ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی می‌توانند با پرداخت ۳۴۴ هزار تومان در ماه تحت پوشش حمایت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تامین اجتماعی قرار گیرند و از مزایای بازنشستگی، برقراری مستمری بازماندگان (فوت قبل و بعد از بازنشستگی) و درمان بهره‌مند شوند. به گزارش روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ؛ حسین امیری‌گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی […]

تفهیم نیوز:ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی می‌توانند با پرداخت ۳۴۴ هزار تومان در ماه تحت پوشش حمایت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تامین اجتماعی قرار گیرند و از مزایای بازنشستگی، برقراری مستمری بازماندگان (فوت قبل و بعد از بازنشستگی) و درمان بهره‌مند شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ؛ حسین امیری‌گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در جمع کارشناسان اداره کل غرب تهران بزرگ سخن می‌گفت، با ذکر مطلب بالا افزود: از جمعیت ۸۴ میلیون نفری کشور، حدود ۳۰% به صورت حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای و همگانی در هفته یک تا ۶ روز فعالیت ورزشی انجام می‌‍‌دهند و از این میزان کمتر از ۵% تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
امیری‌گنجه افزود: در سطح استان تهران بیش از ۳۲۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در رشته‌های مختلف مشغول فعالیت هستند که از این تعداد کمتر از ۲۰% تحت پوشش حمایت‌های بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ یکی از مشکلات بیمه ورزشکاران را نبود ساختار تشکیلاتی منظم در باشگاه‌ها و عقد قراردادها دانست و افزود: کلیه ورزشکارانی که به نحوی در مراکز دولتی – خصوصی مشغول به کار هستند، از بیمه‌های اجتماعی بلندمدت برخوردار هستند و متاسفانه ۹۰% بیمه ورزشکاران با نگاه صرفا حوادث و بیماری و به صورت کوتاه‌مدت منعقد می‌گردد.
وی با اشاره به ماهیت بیمه مشاغل سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به نیاز و درخواست ورزشکاران و شرایط کاری، آنها می‌توانند بر مبنای سه اصل ۱۲% مستمری بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، ۱۴% مستمری بازنشستگی و مستمری بازماندگان و ۱۸% مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگی تحت پوشش حمایت‌های بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ حداقل سن برای بیمه ‌شدن ورزشکاران را ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال اعلام نمود.

پاسخی بگذارید