تاریخ: ۱۲:۳۹ :: ۱۳۹۹/۱۰/۱۰

تفهیم نیوز:مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: الزامات تاریخی و تجربی تامین اجتماعی حاکی از این است که این سازمان برای بقای خود در این برهه که همه به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌روند، باید این طرح را اجرائی کند. به گزارش روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ؛ حسین امیری‌گنجه، مدیر کل […]

تفهیم نیوز:مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: الزامات تاریخی و تجربی تامین اجتماعی حاکی از این است که این سازمان برای بقای خود در این برهه که همه به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌روند، باید این طرح را اجرائی کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ؛ حسین امیری‌گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در جلسه شورای هماهنگی مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل امروز سازمان تامین اجتماعی طرح ۳۰۷۰ است، اظهار کرد: طرح سی هفتاد رسالتی مهم است که با توجه به گستره و فضای سازمان به لحاظ افزایش ذینفعان که از مرز ۴۲ میلیون نفر در حال گذر است و در استان نیز به حدود ۴ میلیون نفر رسیده است؛ نیازمند نگاهی ویژه است.
امیری‌گنجه ادامه داد: نمی‌توان با نگاه و روش گذشته نسبت به سازمانی که هر روز در معرض تغییر است، کارهای مثبت انجام داد. مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با ایجاد این طرح و تدوین و ابلاغ آن به استان‌ها به عنوان ۳۰۷۰ یعنی ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری این سازمان به ذینفعان؛ گامی بزرگ در غیرحضوری کردن خدمات سازمان تامین اجتماعی برداشته است.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با بیان اینکه در شرایط کنونی به علت وجود مشکلات و تورم، سازمان تامین اجتماعی تصمیم گرفت عزمی جدی برای کاهش مراجعات ارباب رجوع داشته باشد، افزود: این طرح که برای کاهش حضور ارباب رجوع به شعب و راحتی و تسهیل دسترسی به خدمات حضوری سازمان به صورت غیرحضوری راه‌اندازی شده؛ دو استراتژی را دنبال می‌نماید.
وی با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های این طرح، بقای سازمان است، افزود: الزامات تاریخی و تجربی تامین اجتماعی حاکی از این است که سازمان برای بقای خود در این برهه که همه به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌روند، باید این طرح را اجرائی کند.
امیری‌گنجه با بیان اینکه مراجعات مردم به تامین اجتماعی در دنیا کم است، بیان داشت: ازدحام زیاد در شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی در ایران، ارائه و کیفیت خدمات انجام‌شده یا در حال انجام را زیر سئوال می‌برد. بنابراین اقدام به غیرحضوری کردن خدمات نه تنها حضور فیزیکی افراد را کمتر می‌کند؛ بلکه اقدام بسیار مهمی در جهت ارائه باکیفیت خدمات و ضامن بقای سازمان تامین اجتماعی است.
وی تاکید کرد: بنابراین استان‌های کشور به اجرای طرح ۳۰۷۰ روی آورده‌اند و ما تصمیم گرفتیم در شورای هماهنگی رفاه این طرح امیدبخش را مطرح نماییم.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ انطباق را به عنوان دومین استراتژی این طرح برشمرد و عنوان کرد: این طرح، به معنای اصلاح یک روش یا بازسازی یا نوسازی کردن در درون سازمان‌ها می‌باشد. تمام سازمان‌ها مانند یک انسان در یک برهه زمانی متولد می‌شوند، رشد می‌کنند و در مقطعی فوت می‌شوند. این تحرک اجتماعی در درون یک سازمان باید انطباق داده شود و در درون خود با توجه به شرایط موجود، بازسازی را انجام دهد. با این اقدامات انجام‌شده می‌توانیم مقبولیت و مشروعیت سازمان تامین اجتماعی را توسعه بخشیم.
امیری‌گنجه به موضوع متناسب‌سازی به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم این سازمان اشاره کرد و افزود: متناسب‌سازی در جایگاه خودش بسیار ویژه است؛ چرا که طی ۱۰ سال اخیر انجام نشده و اجرای آن در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ را باید از اقدامات برجسته سازمان تامین اجتماعی برشمرد.
وی به بحث معیشتی به عنوان یک موضوع مهم دیگر سازمان اشاره کرد و افزود: با همکاری همه دستگاه‌ها در حوزه تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ، ۴۲۰۰ نفر در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شدند. سازمان تامین اجتماعی تا این لحظه یک روز هم تاخیر بابت پرداختی‌ها نداشته است و از طرفی با راه‌اندازی کانون‌های بازنشستگی، پل ارتباطی‌ با بازنشسته‌ها ایجاد کردیم.
امیری‌گنجه بیان داشت: در شرایط سخت و فضای بیماری کرونا، اقدام به پرداخت وام کم‌بهره کردیم تا در این شرایط دشوار به نفع مستمری‌‎بگیران و بازنشستگان عزیز گامی برداشته باشیم.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با بیان اینکه در شرایط فعلی کرونا بسیاری از سیستم‌های تامین اجتماعی دنیا ورشکسته شدند، بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی توانسته برای ایفای تعهدات خود؛ منابع درآمدی و ساختار مصارف خودش را متناسب و هماهنگ کند. بر اساس مطالعاتی که انجام شده، به ‌طور مثال ضریب بازنشستگی آلمان ۱۸.۵% می‌باشد، این در حالی است که در ایران این ضریب بسیار کمتر است. با نگاهی به نرخ تورم کنونی می‌توان گفت، نرخ مصوب حق بیمه در سال ۱۳۵۴ تامین اجتماعی با وجود بالا رفتن تورم، تغییر نکرده و این به معنای ارائه خدمات در این بازار پرنوسان است.
وی تصریح کرد: تامین اجتماعی با نگاه خوبی که به ذخائر خود داشته، آنهارا دوباره در درون خود احیا می‌کند تا عائله بزرگ تامین اجتماعی احساس ناامیدی و تزلزل پیدا نکنند. همچنان سازمان بزرگ تامین اجتماعی استوار است و هیچگونه نگرانی را از حیث منابع و مصارف نداریم. با پشتوانه و سرمایه‌گذاری که داریم و سازمان انجام داده، می‌توانیم آینده خوبی را برای تامین‌اجتماعی رقم بزنیم.
امیری‌گنجه ادامه داد: تامین اجتماعی با توجه به شرایط خوبی که در حوزه سرمایه‌گذاری ایجاد کرده، توانسته است قوام و دوام و پایداری داشته باشد. این سازمان ورشکسته نیست. باید گفت پایداری هر سازمانی به پایداری منابع انسانی آن بستگی زیادی دارد. منابع انسانی درون سازمان تامین اجتماعی منابعی پاکدست، دلسوز و حساس نسبت به سازمان هستند. تامین اجتماعی حقی همگانی و تکلیفی بر عهده دولت‌ها می‌باشد. معمولا دولت‌ها در تامین اجتماعی ایفای تعهد نکرده و به آنچه در قانون مصوب‌شده عمل نکردند، اما خود تامین اجتماعی توانسته در درون خودش اجماع فکری را فراهم نماید.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با بیان اینکه از سال ۱۳۲۸ سازمان تامین اجتماعی مستمری‌بگیر دارد، بیان داشت: نظام تامین اجتماعی ایران با این تناسب و با این روند، امید به زندگی در کشور را افزایش داده است. باید گفت این سازمان با این متد و روش همچنان بادوام، مستحکم و پایدار است.
شایان ذکر است جلسه شورای هماهنگی مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور ابراهیم صادقی‌فر، معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کلیه مدیران تابعه این وزارتخانه در سالن کنفرانس اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران برگزار شد.
در این جلسه مدیران سازمان‌ها و ادارات تابعه وزارت کار، به توضیح و بررسی عملکردهای سازمان مربوطه خود پرداختند و پیشنهادات خود را برای حل مشکلات در ایام کرونا در خصوص عملکرد بهتر و جلب رضایت مردم مطرح کردند.

پاسخی بگذارید