تاریخ: ۱۵:۱۲ :: ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
پازوکی: درصد ناچیزی از بازار را قاچاق تشکیل می‌دهد!!!!

تفهیم نیوز:رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: درصد ناچیزی از نیاز بازار از طریق موارد مشابه خارجی تامین می‌شود که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند. به گزارش تفهیم نیوز، اکبر پازوکی در خصوص وضعیت عرضه و تقاضا در بازار اظهار کرد: امروز کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی تا حدی ظرفیت‌های خود را […]

تفهیم نیوز:رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: درصد ناچیزی از نیاز بازار از طریق موارد مشابه خارجی تامین می‌شود که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.

به گزارش تفهیم نیوز، اکبر پازوکی در خصوص وضعیت عرضه و تقاضا در بازار اظهار کرد: امروز کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی تا حدی ظرفیت‌های خود را افزایش داده‌اند که تمام نیاز سالانه بازار به لوازم خانگی را تامین کنند.
وی افزود: البته درصد ناچیزی از نیاز بازار همچنان از طریق موارد مشابه خارجی تامین می‌شود که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و در برخی از فروشگاه‌های سطح شهر نیز فروخته می‌شوند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران بیان کرد: اتحادیه مخالف فروش لوازم خانگی قاچاق است چرا که از طرفی با قوانین وزارت صمت برابری ندارد و از طرفی هم برای تولیدات داخلی اختلال ایجاد میکند، اما اتحادیه متولی مبارزه و مقابله با این امر نیست.
پازوکی ادامه داد: در حال حاضر تنها در تامین دو محصول ماشین ظرفشویی و کولرهای گازی در بازارهای کشور با مشکل مواجه هستیم که این ضعف هم با تقویت کارگاه‌های ساخت داخل بر طرف خواهد شد که البته حمایت دولت را می‌طلبد.
وی تصریح کرد: شرکت‌های نمایندگی که سال‌ها قبل شرکت‌های خارجی لوازم خانگی را در ایران پوشش می‌دادند امروز به طور کامل فعالیت خود را از دست داده‌اند و هیچ گارانتی برای لوازم خانگی خارجی وجود ندارد./باشگاه خبرنگاران

پاسخی بگذارید