تاریخ: ۱۷:۵۲ :: ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
بازارگرمی در فضای مجازی با شایعه‌سازی

شایعه و شایعه‌پراکنی همیشه در زندگی انسان‌ها حضور داشته است. اما این روزها به دلیل گسترش ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی مجازی، ابزار شایعه‌پراکنی بیشتر شده و سرعت انتشار اخبار غیرواقعی بالا رفته است. در دنیای ارتباطات مجازی افراد توانسته‌اند توانایی غیرقابل تصور خود را در تولید و نشر شایعه، به کار گیرند. امروزه رسانه‌های مجازی […]

شایعه و شایعه‌پراکنی همیشه در زندگی انسان‌ها حضور داشته است. اما این روزها به دلیل گسترش ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی مجازی، ابزار شایعه‌پراکنی بیشتر شده و سرعت انتشار اخبار غیرواقعی بالا رفته است. در دنیای ارتباطات مجازی افراد توانسته‌اند توانایی غیرقابل تصور خود را در تولید و نشر شایعه، به کار گیرند.

امروزه رسانه‌های مجازی بیشتر و راحت‌تر در دسترس مخاطبان است و انتقال و انتشار خبرها به دیگران خصوصاً دوستان و آشنایان سرعت زیادی گرفته است. اما همان‌قدر که سرعت دسترسی به اطلاعات بالا رفته، فضا برای نشر مطالب، اخبار و محتواهای غیر معتبر و شایعه نیز فراهم‌تر شده است.

شما به‌عنوان کاربران فضای مجازی باید هوشیار باشید و با خواندن یک خبر درصدد راستی آزمایی آن برآیید و از درستی آن اطمینان پیدا کنید. بهتر است قبل از توجه و انتشار اخبار مختلف با مراجعه به خبرگزاری‌ها و رسانه‌های معتبر از صحت آن مطمئن شوید.

پاسخی بگذارید