تاریخ: ۱۵:۲۸ :: ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
ضرورت مهارت‌آموزی‌ جوانان متناسب با فضای کسب‌و‌کار فردا

تفهیم نیوز:افزایش بهره‌وری، مدیریت پایدار و توسعه کسب‌و‌کارها حین دوران گذار فعلی، در گروی بازآموزی و آموزش مهارت‌محور نیروی کار است. به گزارش تفهیم نیوزسرمایه انسانی از جمله نهاده‌های بسترساز تحول و رشد اقتصادی است. ازاین‌رو، آموزش نیروی کار جوان متناسب با نیاز بازار کار در مرکز اقتصاد نوین قرار دارد. چراکه شرایط حاضر، فضای […]

تفهیم نیوز:افزایش بهره‌وری، مدیریت پایدار و توسعه کسب‌و‌کارها حین دوران گذار فعلی، در گروی بازآموزی و آموزش مهارت‌محور نیروی کار است.
به گزارش تفهیم نیوزسرمایه انسانی از جمله نهاده‌های بسترساز تحول و رشد اقتصادی است. ازاین‌رو، آموزش نیروی کار جوان متناسب با نیاز بازار کار در مرکز اقتصاد نوین قرار دارد. چراکه شرایط حاضر، فضای اشتغال و الگوهای مدیریت منابع انسانی را متحول ساخته‌است. ازاین‌رو، تسریع سازگاری کسب‌و‌کارها و افراد با تغییراتی از این دست لازمه بازار کار فردای جوامع است.

برهمین‌اساس و باتوجه به اهمیت راهبردی مهارت‌آموزی جوانان برای جذب فرصت‌های شغلی و سازگاری با فضای کسب‌و‌کار، بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی در پی تقویت بازآموزی و ارتقای مهارت نیروی کار خود هستند. چراکه به‌ گزارش مجمع جهانی اقتصاد، تا سال ۲۰۳۰ میلادی نیمی از جمعیت شاغل در سراسر دنیا ناچار به بازآموزی خواهند بود.

شرکت بین‌المللی یونیلیور، از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات تندمصرف، در راستای تعهد سازمانی خود مبنی بر مشارکت در آماده‌سازی سرمایه انسانی برای فضای کسب‌و‌کار آینده، اشتغالزایی جوانان و تعریف الگوی پایدار مدیریت منابع انسانی با تاکید بر ثبات معیشت، برابری در جذب فرصت‌های شغلی و اهمیت تقویت همزمان تخصص و توانمندی در جوانان، طرح‌های مهارت‌آموزی و بازآموزی متعددی را در جوامعی که در آن فعال است در دست اجرا دارد. از جمله این برنامه‌‌های آموزشی می‌توان به دوره‌های «کارآموزی مدیریت یونیلیور»Unilever Leadership Internship Program (ULIP) و Unilever Future Leaders Program (UFLP) «راهبران فردای یونیلیور» اشاره کرد.

هدف از این دوره‌ها، ایجاد پل‌ارتباطی میان دانشگاه و فضای کسب‌و‌کار، تقویت روحیه نوآوری و کارآفرینی، ارتقای عملکرد و سازگاری با مولفه‌های متغیر مهارت‌ شغلی و کاریابی امروز و فردا است. مهدی نورانی، مدیر ارشد ارتباطات و امور برون سازمانی شرکت یونیلیور در جمهوری اسلامی ایران، با تشبیه این دوره‌های آموزشی به سکوی پرشی برای جوانان به‌سوی بازار کار اظهار داشت: «دوره‌های کارآموزی مدیریت یونیلیور در راستای مشارکت در توسعه پایدار، بستر مناسبی برای جوانان فراهم می‌آورد تا در کنار مهارت‌آموزی، کسب تجربه و لمس واقعیت‌ کار در فضای کسب‌و‌کارها، به دیدی هدفمند دستیابند.»

وی در ادامه، با اشاره به آغاز برگزاری جدیدترین دور از برنامه «کارآموزی مدیریت یونیلیور» در ایران به ‌مناسبت روز جهانی مهارت جوانان که در بازه‌های سه‌ماهه و کلیه واحدهای سازمانی شرکت یونیلیور ایران، از جمله ارتباطات سازمانی، منابع انسانی، بازرگانی، زنجیره تامین و فناوری اطلاعات (IT) برگزار می‌شوند، اضافه کرد: «کارآموزان در این دوره‌ها به‌صورت تمام‌ یا پاره‌وقت در پروژه‌های سازمانی و تحت نظارت و آموزش مستقیم مدیران ارشد، شانه‌به‌شانه کارمندان شرکت برای رفع چالش‌های کسب‌و‌کار مجموعه تلاش خواهند کرد. چراکه تاکید این دوره‌ها، با هدف مشارکت در جذب فرصت شغلی توسط دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیلان، بر مهارت‌محوری در آموزش نیروی کار است.»

امروزه در سایه متغیر‌های فناوری، از قبیل اتوماسیون، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، مدیریت پایدار سرمایه انسانی در گروی هم‌افزایی پویای اکوسیستم کسب‌و‌کارها به‌منظور شناسایی و بازآموزی نیروی کار متناسب با توانمندی‌های موردنیاز بازار کار است. ازاین‌‌طریق، جوامع قادر خواهند بود علیرغم دوران گذار فعلی، در مسیر تحقق رشد اقتصادی پایدار و فراگیر حرکت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره‌های کارآموزی مدیریت یونیلیور به وب‌سایت و صفحات اجتماعی شرکت یونیلیور ایران مراجعه کنید.

پاسخی بگذارید