رئیس انجمن صنفی زنجیره ارزش صنعت تایر:
تاریخ: ۱۵:۵۵ :: ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
صادرات ۵ درصدی تایر روزنه‌ای برای بازگشت به بازارهای صادراتی

تفهیم نیوز:رئیس انجمن صنفی زنجیره ارزش صنعت تایر ضمن اشاره به کاهش میزان تایرهای دپویی در انبارهاگفت: در بهترین حالت صرفا ۵ درصد از تولیدات تایر صادر خواهد شد اما همین میزان اندک در جذب مشتریان جدید مثمرثمر خواهد بود. آرمان ملی آنلاین – محمدرضا گنجی اظهار داشت: از میزان تایرهای دپو شده در انبارها […]

تفهیم نیوز:رئیس انجمن صنفی زنجیره ارزش صنعت تایر ضمن اشاره به کاهش میزان تایرهای دپویی در انبارهاگفت: در بهترین حالت صرفا ۵ درصد از تولیدات تایر صادر خواهد شد اما همین میزان اندک در جذب مشتریان جدید مثمرثمر خواهد بود.

آرمان ملی آنلاین – محمدرضا گنجی اظهار داشت: از میزان تایرهای دپو شده در انبارها کاسته شده و بخشی از تایرها به دست مصرف‌کنندگان رسیده است.

وی در خصوص عوامل موثر بر تخلیه انبارهای مملو از تایر افزود: سرعت گرفتن و افزایش واکسیناسیون موجب افزایش تردد بین شهری شده و همین امر بر میزان مصرف تایر افزوده است.

رئیس انجمن صنفی زنجیره ارزش صنعت تایردر خصوص وضعیت صادرات تایر گفت: علی‌رغم موافقت دولت با صادرات تایر و وجود مشتریان صادراتی، طولانی شدن بروکراسی اداری از جمله ابلاغ به گمرک مانع از آزادساز شدن صادرات تایر به طور کامل گردیده است.

گنجی در خصوص تاثیر صادرات بر رفع معضل انباشت تایر تصریح کرد: در بهترین وضعیت صرفا ۵ درصد از تولیدات تایر صادر خواهد شد و این میزان صادرات نیز چندان نمی‌تواند در تخلیه انبارها موثر باشد، اما به هر حال در جذب مشتریان جدید و کسب جایگاه در بازارهای صادراتی به منظور ادامه فعالیت در این حوزه مثمرثمر خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت انطباق تایرهای تولید داخل با قوانین و استانداردهای جهانی در حوزه صادرات بیان کرد: استاندارد SWR یکی از استانداردهای جهانی است که سه مشخصه کنترل صدا، قابلیت چنگ‌زنی به زمین و ترمزگیری در شرایط مطلوب را شامل می‌شود و کلیه تایرهای ایرانی قادر به پاس کردن این نوع از استاندارد هستند.

رئیس انجمن صنفی زنجیره ارزش صنعت تایردر خصوص نرخ پایه صادراتی تایر گفت: نرخ پایه صادراتی تایر به طور تقریبی همان نرخ پایه تایرهای داخلی است، به طوری که هر کیلو تایر کمتر از ۶۰ هزار تومان یعنی نزدیک به ۲ دلار برآورد می‌شود.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از خبرخودرو، گنجی در پایان با توجه به ممنوعیت چند ساله صادرات تایر در خصوص راهکارهای پیش‌بینی شده برای رونق صادرات از سوی تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته زحمات بسیاری برای یافتن مشتریان صادراتی انجام شد اما در یک اقدام خلق‌الساعه ممنوعیت صادرات تایر اعلام گردید. جستجوی مشتریان قدیمی و ایجاد بازارهای صادراتی جدید و جذب مشتریان جدید از اقداماتی است که می‌بایست انجام شود اما در این مسیر مجددا با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم بود و اولویت بر بازگشت مشتریان قدیمی است.

پاسخی بگذارید