تاریخ: ۱۱:۲۵ :: ۱۳۹۸/۰۶/۲۰

تفهیم نیوز:رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره وضعیت زائران ایرانی در حادثه روز گذشه در کربلا، با اعلام خبر فوت یک زائر ایرانی در این حادثه، توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش تفهیم نیوز و به نقل از تسنیم؛ محمد تقی حلی‌ساز درباره آخرین وضعیت مصدومان و زخمی شدگان در حادثه روز […]

تفهیم نیوز:رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره وضعیت زائران ایرانی در حادثه روز گذشه در کربلا، با اعلام خبر فوت یک زائر ایرانی در این حادثه، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تفهیم نیوز و به نقل از تسنیم؛ محمد تقی حلی‌ساز درباره آخرین وضعیت مصدومان و زخمی شدگان در حادثه روز گذشته در کربلای معلا اظهار کرد: بر اساس آنچه از وزارت بهداشت عراق اعلام شده، تعداد ۳۶ نفر در این حادثه جان باخته‌اند و ۱۲۲ نفر نیز زخمی شده‌اند که در بین زخمی شدگان ۷ نفر ایرانی هستند.
وی تصریح کرد: از ۸ نفر زائر ایرانی که در حادثه روز گذشته زخمی شدند، ۶ نفر ترخیص و یک نفر هم‌اکنون در بیمارستان الحسین کربلا بستری است که وی نیز تا عصر امروز ترخیص خواهد شد و بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته توسط نمایندگان هلال در کربلا، یک زائر ایرانی در این حادثه جان خود را از دست داده است.

حلی‌ساز گفت: قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی ۴۰ نفر از جراحان کشورمان برای خدمت‌رسانی به زائران در تاسوعا و عاشورا به کربلا اعزام شدند و هم اکنون نیز در کربلا مستقر هستند و در صورت درخواست کمک دولت عراق، این افراد می‌توانند به حادثه دیدگان (زخمی شدگان) خدمت‌رسانی کنند.

عصر عاشورا و به دلیل ازدحام جمعیت در ورودی باب الرجا حرم مطهر امام حسین(ع) حادثه‌ای روی داد و بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۳۶ نفر شهید و ۱۲۲ نفر از زوار مصدوم شدند.

پاسخی بگذارید