تاریخ: ۱۰:۳۶ :: ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
شب موشک ها با شعار «انتقام سخت»

تفهیم نیوز:بامداد امروز نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.   بامداد امروز نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات […]

تفهیم نیوز:بامداد امروز نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

 

بامداد امروز نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

به گزارش ایسنا، پس از پاسخ موشکی سپاه به ترور سپهبد قاسم سلیمانی و بر اساس گزارش‌های اولیه پس از شلیک بیش از ۶۰ موشک، در این مرحله ۲۰ نیروی آمریکایی کشته شده‌اند.

ساعتی بعد  یک منبع آگاه اعلام کرد: دستکم ۱۰۴ هدف از مواضع آمریکایی‌ها و متحدانش، در منطقه شناسایی شده اند که اگر آمریکایی‌ها مجددا مرتکب هرگونه خطایی شوند، این مواضع هدف حمله قرار خواهند گرفت. دستکم هشتاد نظامی آمریکایی در  حمله بامداد چهارشنبه کشته شده اند. در این حمله همچنین تعدادی هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد و تجهیزات فراوان نظامی آسیب‌های جدی دیده اند. در حمله موشکی بامداد روز چهارشنبه، پانزده موشک به پایگاه عین الاسد اصابت کرده که هیچ‌ کدام بوسیله سیستم راداری ارتش تروریسم آمریکا رهگیری نشده‌اند.

کلیه شهرک‌های زیرزمینی موشکی در سراسر ایران برای هدف قرار دادن اهدافی که از پیش تعیین گردیده در حالت آماده باش صددرصد هستند.

یک مقام ایرانی گفته است که انجام عملیات بر علیه ایران از مبداء کشورهایی که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی آمریکا قرار داده‌اند با پاسخ شدید مواجه خواهد شد.

هم‌چنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در اولین واکنش به این اقدام در توئیتی با اشاره به انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق نوشت: ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی را که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود هدف قرار داد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم.

سردار کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله نیز با اشاره به انتقام سخت ایران از آمریکا در پی شهادت سپهبد سلیمانی به ایسنا گفت: آنها خیال میکردند پایگاه هایی که در منطقه دارند برای همیشه امن است، اما باید بدانند که اینجا دیگر برای شان در هیچ زمانی امن نیست.

سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی و تعدادی از هم‌رزمان او و موشک باران یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا درعراق (پایگاه عین الاسد) در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: این مرحله از اقدام تلافی جویانه سپاه علیه  تروریسم آمریکایی ضعیف‌ترین سناریویی جمهوری اسلامی ایران بود که  در راستای مطالبه‌ی ملی برای انتقام خون پاک شهید سلییمانی و همراهانش به اجرا گذاشته شد.

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری با اشاره به موشک باران یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق توسط جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اقدام اخیر ایالات متحده در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی و تعدادی از هم‌رزمان او در توییتر خود یادآور شد: هر اقدام نامطلوب نظامی از سوی آمریکا در سطح منطقه با یک جنگ تمام عیار منطقه روبرو می‌شود.

هم‌چنین نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: ایران اقدامات لازم و متناسب علیه هرگونه تهدید یا استفاده از زور اتخاذ خواهد کرد.

در نامه مجید تخت روانچی به آنتونیو گوترش و رییس شورای امنیت سازمان ملل  آمده است: ایران اقدامات لازم و متناسب علیه هرگونه تهدید یا استفاده از زور اتخاذ خواهد کرد. این اقدامات در سازگاری کامل با حق ذاتی ایران ذیل ماده ٥١ منشور ملل متحد بوده و  این حق را در صورت لزوم اعمال خواهد کرد.

علی ربیعی سخنگوی دولت هم نوشت: از عملیات موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تحقق وعده صادق تشکر و حمایت می‌کنیم. به همان جایی که حمله از آن صورت گرفته بود پاسخ مشروع داده شد. ما به دنبال جنگ نبوده‌ایم اما هر تجاوز دیگری پاسخ سخت‌تر و کوبنده‌ترخواهد گرفت.

سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پی عملیات مقتدرانه شب گذشته دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به سردمداران کج فهم رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا هشدار داد عملیات غرورآفرین شب گذشته تنها بیانگر گوشه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم امریکا در به شهادت رساندن شهید بزرگوار سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی می باشد و از این پس هرگونه شرارت جدید امریکا با پاسخی قوی تر، کوبنده تر و با وسعت بیشتر مواجه خواهد شد.

بر اساس گزارش العالم، ایران با ارسال نامه‌هایی برای دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان اعلام کرد: به دنبال جنگ نیستیم و درباره هرگونه ماجراجویی نظامی علیه خود هشدار می‌دهیم.

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا نیز در بیانیه‌ای تمام پروازهای مسافربری آمریکایی در حریم هوایی ایران، عراق و آب‌های خلیج فارس و دریای عمان را ممنوع اعلام کرد.

شبکه آر تی اعلام کرد که جنگنده‌های ایرانی برای مقابله با جنگنده‌های آمریکایی که از امارات به سمت مرزهای ایران به پرواز درآمدند، از پایگاه‌های خود به پرواز درآمدند.

این شبکه اعلام نکرده که آیا جنگنده‌های آمریکایی به مرزهای ایران در خلیج فارس نزدیک شده‌اند یا خیر.

اما شبکه الجزیره اعلام کرد که واشنگتن در حال افزایش تدابیر امنیتی در پایگاه‌های نظامی و مکان‌های حساس خود در منطقه است.

منابعی در حزب‌الله نیز تاکید کرده‌اند که نیروهای حزب‌الله به هر گونه اقدام ماجرا جویانه آمریکا علیه ایران در تلافی حمله موشکی سپاه پاسداران، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی هدف قرار خواهد داد.

عراق تاکید کرده است که  هیچ شهروند عراقی در حملات موشکی تلافی‌جویانه به پایگاه‌های نظامی آمریکا آسیب ندیده است و ادعاهای آمریکایی‌ها مبنی بر هدف قرار گرفتن شهروندان عراقی را تکذیب کرد.

جنیفر گریفین، خبرنگار فاکس نیوز نوشته است: از یکی از مقامات آمریکایی شنیده‌ام موشک‌های شلیک‌ شده از نوع بالستیک کوتاه‌برد یا کروز بوده اند و از خاک ایران به سوی چندین پایگاه آمریکایی در عراق شلیک شده‌اند.

استفان گریشام خبرنگار کاخ سفید نیز در توییتر خود نوشت: ما از گزارشات حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق مطلع هستیم. رئیس‌جمهور ترامپ در جریان موضوع قرار گرفته و در حال بررسی دقیق اوضاع و مشورت با تیم امنیت ملی خود است.

در عین حال شبکه خبری المیادین گزارش داد: پایگاه نظامی عین الاسد کاملا ویران شده است.

بر اساس گزارش‌ها، موشک‌های موج دوم در عملیات انتقام به اهداف تعیین شده در مقر آمریکا اصابت کرده است.

 

پس از فوج اول حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه به سوی پایگاه هوایی عین‌الاسد محل اجتماع نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در عراق طی عملیات شهید سلیمانی، تا ساعتی بعد کماکان شلیک موشک‌های بالستیک به سوی این پایگاه ادامه یافت.

به گزارش ایسنا، شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود گزارش داده است که یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل هم هدف قرار گرفته است.

المیادین همچنین گزارش داد: حملات موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق در ساعت ۰۱:۲۰ دقیقه بامداد یعنی زمان به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی انجام گرفته است.

خبرنگار CNN حملات ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا را «باران موشک» توصیف کرد.

سی بی اس نیوز هم گزارش داد: دو موشک به شمال کنسولگری آمریکا در اربیل خورده ولی کسی آسیب ندیده.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که در حال برآورد خسارات اولیه حملات هوایی ایران به پایگاه‌های خود در عراق است و رسماً هدف قرار گرفتن دست‌کم دو پایگاه در عراق که میزبان نیروهای آمریکا و ائتلاف است (عین‌الاسد و اربیل) را تأیید کرد.

پنتاگون اعلام کرد: ایران بیش از ۱۲ موشک به سمت نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق شلیک کرد.روشن است که این موشک‌ها از ایران شلیک شده و دستکم دو پایگاه میزبان نیروهای آمریکایی در الأسد و اربیل را هدف قرار داده است. در حال کار بر روی ارزیابی اولیه خسارت هستیم.

در همین زمینه مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا با رئیس ستاد ارتش آمریکا و برخی مسئولان پنتاگون دیدار کرد تا این حملات را بررسی کنند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد: پس از حمله سپاه پاسداران ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق، دونالد ترامپ به منظور بررسی تحولات با شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد.

 وزارت دفاع آمریکا در پی حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق بیانیه‌ای صادر کرد و  گفت که پنتاگون در حال برآورد اولیه خسارات این حملات است.

به گفته منابع آمریکایی، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات کنگره آمریکا پس از دریافت خبر حمله به پایگاه‌های آمریکایی از حاضرین در جلسه خواسته تا برای سربازان آمریکایی دعا کنند.

هم‌چنین فرمانده مرکزی آمریکا(سنتکام) اعلام کرد که ایران ۱۵ موشک به پایگاه‌های میزبان نیروهای آمریکایی در عراق شلیک کرده است ولی اشاره‌ای به تلفات یا خسارات این حمله موشکی موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نکرده است.

شبکه خبری آرتی هم گزارش داد  که بر اساس اعلام کاخ سفید ترامپ سخنرانی نخواهد کرد و نشست شورای امنیت ملی آمریکا نیز به پایان رسید.

شبکه المنار اعلام کرد که سامانه‌های دفاع هوایی آمریکا نتوانست هیچ یک از موشک‌های ایرانی را رهگیری یا ساقط کند.

شبکه المیادین، در پی حمله تلافی‌جویانه ایران به پایگاه آمریکایی در عراق، رند پال ، سناتور برجسته جمهوری‌خواه آمریکا گفت: باید تنش ها را کاهش دهیم قبل از اینکه وارد جنگی دیگر شویم که پایانی ندارد.

دونالد ترامپ در توئیتی منفعلانه در پی انتقام سخت ایران گفت: ارزیابی تلفات و خسارات در جریان است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این موضوع با تمیم بن حمد، امیر قطر تلفنی گفت‌وگو کرد.

وندی شرمن نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به توییت منفعلانه ترامپ پس از عملیات انتقام جویانه سپاه واکنش نشان داد و در توییتی نوشت: همه چیز خوب است؟؟ اوضاع جدی است، وقت تکبر نیست.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با نخست وزیر اقلیم کردستان گفت‌وگو کرد تا از آخرین تحولات حملات ایران به پایگاه‌های آمریکایی که یکی از آن‌ها در اربیل است مطلع شود.

بارزانی درباره این گفت‌وگو خبر  داد که پیشنهادهایی برای کاهش تنش به پمپئو دادم

الیزابت وارن، سناتور آمریکایی و کاندیدای ریاست جمهوری این کشور گفت: چیزی که امروز رخ داد یادآوری به ما بود؛ یادآوری به اینکه ما نیازمند کاهش تنش در خاورمیانه هستیم.

خبرگزاری الغد اعلام کرد که درپی حملات تلافی جویانه ایران در پاسخ به ترور سردار سلیمانی یک هواپیمای آمریکایی در پایگاه عین الاسد در آتش سوخته است.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق در صفحه توییتر نوشت:سلامتی برای عراق عزیز و اربیل پایتخت کردستان.

همچنین سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به حمله ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق به ایسنا گفت: این موضوع ان‌شاءالله می‌تواند مقدمه‌ای بر اجبار نیروهای آمریکایی جهت خروج از عراق و سپس از منطقه شود چنان که منطقه پس از این به سمت آرامش حرکت کند.

 نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی نوشت، از نزدیک اوضاع را رصد می کند. ما باید از امنیت اعضای ارتش مطمئن شویم که شامل پایان تحریکات غیرضرور از جانب دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و درخواست برای پایان خشونت‌ها از سوی ایران است. آمریکا و جهان نمی‌تواند جنگ را تاب بیاورد.

رند پال، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا به دنبال حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی آمریکا در عراق در توییتر نوشت: من برای امنیت سربازانمان در عراق دعا می‌کنم. در حالی که ترجیح می‌دادم آن‌ها مدت‌ها قبل به خانه بازمی‌گشتند . ما باید پیش از آن که این مساله به جنگ بی‌پایان دیگری در خاورمیانه بینجامد، از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنیم.

پاسخی بگذارید