در دیدار رئیس کل سازمان امور مالیاتی و سفیر هند تاکید شد:
تاریخ: ۱۴:۵۶ :: ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
گام نهایی اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین ایران و هند

تفهیم نیوز:در دیدار رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و سفیر هند، طرفین بر ضرورت انعقاد موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور و تصویب هر چه سریعتر این موافقت نامه توسط مراجع قانونگذاری تاکید کردند. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور روز سه شنبه ۲۹ بهمن […]

تفهیم نیوز:در دیدار رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و سفیر هند، طرفین بر ضرورت انعقاد موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور و تصویب هر چه سریعتر این موافقت نامه توسط مراجع قانونگذاری تاکید کردند.
به گزارش رسانه مالیاتی ایران، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور روز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه، در دیدار با قدم درمندرا، سفیر هند خاطرنشان کرد: نظام مالیاتی ایران در طی سال های اخیر گام های موثری در جهت پیاده سازی مالیات الکترونیک در کشور برداشته و هم اکنون، تلاش ها برای اجرای نظام مالیات هوشمند از طریق دستیابی به تمامی دیتاها و اطلاعات اشخاص در نزد دستگاه های مختلف ادامه دارد.
دکتر امید علی پارسا با بیان اینکه لایحه موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی بین دو کشور ایران و هند، در دی ماه سال جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، ولی از سوی شورای نگهبان چند ایراد شکلی به آن وارد شد، عنوان کرد: امیدواریم پس از رفع ابهامات و ایرادات مذکور، اوایل سال آینده، شاهد تصویب موافقت نامه در مجلس باشیم.
وی تصریح کرد: اجرای این موافقت نامه، منجر به ارتقای مناسبات اقتصادی و تبادل تجاری بین دو کشور خواهد شد و تجار و بازرگانان دو کشور در وضعیت ایده آل تری به تجارت خواهند پرداخت.
وی همچنین به موضوع اجرای قانون نصب، راه اندازی و استفاده از پایانه های فروشگاهی توسط اصناف کشور اشاره کرد و گفت: اجرای این قانون، یکی از اقداماتی است که به مدرن سازی و تحقق نظام مالیاتی هوشمند در کشور کمک قابل توجهی می نماید.
سفیر هند نیز در این دیدار، با اشاره به روابط دیرینه تجاری و اقتصادی بین دو کشور عنوان داشت: ایران یکی از شرکای ارزشمند هند است و تصویب موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، مراودات اقتصادی دو کشور را توسعه می بخشد.
قدم درمندرا، با بیان اینکه لایحه موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور ایران و هند به تصویب مجلس این کشور رسیده، عنوان کرد: اجرای این موافقت نامه علاوه بر اینکه به جلوگیری از فرار مالیاتی کمک می نماید، به توسعه صنعت حمل و نقل دریایی و هوایی و تقویت روابط بین دو کشور خواهد انجامید.

پاسخی بگذارید