تاریخ: ۱۶:۴۷ :: ۱۴۰۰/۰۳/۰۱

تفهیم نیوز:پس از نشست انجمن‌های لوازم خانگی با وزیر صنعت و توافق همه طرف‌ها بر سر عدم واردات محصول نهایی لوازم خانگی، شاهد این هستیم که تمامی بازیگران این عرصه به توافق رسیدند تا تنها برندهایی به کشور بازگردند که خطوط تولید آن‌ها در داخل ایران فعال باشد. 🔺به گزارش شبکه لوازم خانگی، در نشست […]

تفهیم نیوز:پس از نشست انجمن‌های لوازم خانگی با وزیر صنعت و توافق همه طرف‌ها بر سر عدم واردات محصول نهایی لوازم خانگی، شاهد این هستیم که تمامی بازیگران این عرصه به توافق رسیدند تا تنها برندهایی به کشور بازگردند که خطوط تولید آن‌ها در داخل ایران فعال باشد.

🔺به گزارش شبکه لوازم خانگی، در نشست انجمن‌های لوازم خانگی با وزیر صنعت شاهد چهار پیشنهاد و توافق بین همه بازیگران این عرصه بودیم، یکی از این چهار توافق عدم ورود محصول نهایی لوازم خانگی به کشور بود که حتی پیشنهاد ارائه آن به صورت لایحه به مجلس نیز داده شد.

🔹در این نشست موافقان و مخالفان اصلی بازگشت برندهای کره‌ای نیز حضور داشتند و توافق همه طرف‌ها بر سر ممنوعیت واردات محصول نهایی به داخل کشور به این معنا است که تنها برندهایی اجازه حضور قانونی در بازار کشور را دارند که در داخل کشور خطوط تولید داشته باشند.

🔹برندهای سامسونگ و ال‌جی در ایران فعالیت تولیدی داشتند و این خطوط همچنان فعال هستند(هرچند که در حال حاضر با برندهای دیگر کالا تولید میکنند.) و این یعنی سامسونگ و ال‌جی بزودی به صورت قانونی به بازار ایران باز خواهند گشت.

🔹با این تصمیم و پس از بازگشت امریکا به برجام و رفع تحریم‌ها، شاهد بازگشت سامسونگ و ال‌جی به بازار لوازم خانگی ایران خواهیم بود.

🔹تصمیم گرفته شده در نشست انجمن‌های لوازم خانگی روی دیگری نیز دارد و آن این است که برندهایی مانند بوش، بکو و… که به صورت محصول کامل وارد می‌شدند، حداقل تا ۵سال اجازه فعالیت رسمی در ایران را نخواهند داشت.

🔹لازم به ذکر است که در تمام این سال‌ها و در حال حاضر برندهای خارجی به صورت قاچاق در بازار ایران حضور دارند که همین امر مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است.

پاسخی بگذارید