تاریخ: ۱۳:۳۱ :: ۱۴۰۲/۰۳/۲۱

تفهیم نیوز:دوره آموزشی بازدید صحرایی (Field Trip) زمین شناسی از سازندهای مخزنی در ناحیه فارس با حضور کارشناسان شرکت های گروه پتروپارس برگزار شد.  به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل گروه پتروپارس، این دوره چهار روزه که در روزهای دهم تا سیزدهم خردادماه به سرپرستی مصطفی سبوحی، رئیس زمین شناسی نفت و […]

تفهیم نیوز:دوره آموزشی بازدید صحرایی (Field Trip) زمین شناسی از سازندهای مخزنی در ناحیه فارس با حضور کارشناسان شرکت های گروه پتروپارس برگزار شد.

 به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل گروه پتروپارس، این دوره چهار روزه که در روزهای دهم تا سیزدهم خردادماه به سرپرستی مصطفی سبوحی، رئیس زمین شناسی نفت و ژئوفیزیک مدیریت مهندسی تحت الارضی گروه پتروپارس و راهبری و ارائه علیرضا پیریایی؛ رئیس زمین شناسی اکتشاف شرکت ملی نفت ایران (مدیریت اکتشاف) برگزار شد سازندهای مخزنی، تحلیل حوضه های رسوبی و چگونگی گسترش آن ها و نقش و تاثیر این فرآیندها در مطالعات و بررسی های میادین نفت و گاز در نواحی مختلفی از استان فارس مورد کنکاش و بررسی قرار گرفت.

مصطفی سبوحی؛ رئیس زمین شناسی و ژئوفیزیک گروه پتروپارس با بیان اهمیت برگزاری این دوره برای کارشناسان مرتبط با حوزه بالادستی صنعت و گاز گروه پتروپارس گفت: برپایی این دوره  و در این سطح برای نخستین بار در یکی از مهم ترین نقاط زاگرس و حوزه فارس برگزار شده است.

رئیس زمین شناسی و ژئوفیزیک گروه پتروپارس افزود: در این دوره  آموزشی ، براساس برنامه ریزی صورت گرفته و باتوجه به پروژه های گروه پتروپارس، برش های زمین شناسی در کوه مظفری، کوه سورمه، طاقدیس خانه کت و کوه دالنشین، مورد بازدید قرار گرفت و بحث و تحلیل های مرتبط با آن صورت پذیرفت.

وی با اشاره به فعالیت گروه پتروپارس در حوزه اکتشاف و تولید در میادین گازی و نفتی  در خشکی و دریا تاکید کرد: این دوره می تواند ضمن آشنایی دقیق با سازندهای مخزنی،  به درک صحیح تر از چگونگی رفتار مخازن و فرآیندهای مرتبط با آن، نظیر مباحث حفاری، زمین شناسی، ژئوفیزیک و مخزن کمک شایانی نماید.

سبوحی در پایان گفت: از آنجا که مهندسان حوزه نفت با داده های زیرسطحی سروکار دارند، پژوهش پیرامون سازندهایی که در میادین نفت و گاز میزبان حجم زیادی از ذخایر هیدروکربنی هستند و بررسی این سازندها در رُخنمون های(بیرون زدگی) سطحی می تواند به ارائه تحلیل ها و تصمیم گیری های دقیق تر منجر شود.

پاسخی بگذارید