در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه آهن اسفنجی مطرح شد:
تاریخ: ۱۵:۰۸ :: ۱۴۰۲/۰۷/۲۹

تفهیم نیوز:مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از آغاز پیش از موعد فعالیت های فونداسیون تجهیزات اصلی کارخانه آهن اسفنجی خبر داد و گفت: هم اکنون تجهیز کارگاه کارخانه نیز به پیشرفت ۴۲ درصدی رسیده است.  به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، مجتبی حمیدیان، در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه کارخانه […]

تفهیم نیوز:مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از آغاز پیش از موعد فعالیت های فونداسیون تجهیزات اصلی کارخانه آهن اسفنجی خبر داد و گفت: هم اکنون تجهیز کارگاه کارخانه نیز به پیشرفت ۴۲ درصدی رسیده است.

 به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، مجتبی حمیدیان، در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه کارخانه آهن اسفنجی بافق با بیان این مطلب اظهار کرد: این پروژه از خردادماه امسال به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده و تاکنون در بخش مهندسی با نهایی سازی ۴۸ مدرک مهندسی به پیشرفت ۱۰.۰۹ درصد و در بخش اجرا با انجام فعالیت های مختلف به پیشرفت ۴.۰۵ درصد رسیده است.

وی افزود: امیدواریم با نهایی سازی بخش دیگر مدارک مهندسی در مهر ماه امکان پیشرفت در بخش خرید نیز میسر شود.

حمیدیان در خصوص فعالیت های اجرایی صورت گرفته در سایت پروژه گفت: در حال حاضر پیمانکار پروژه با ۹۲ دستگاه انواع ماشین آلات و ۲۴۱ نفر پرسنل، فعالیت های خود را با سرعت مناسب و مطابق برنامه زمانبندی انجام می دهد به طوری که عملیات تسطیح زمین پروژه با ۷۵ درصد پیشرفت و مجموعه فعالیت های مربوط به تجهیزکارگاه پروژه با ۴۲ درصد پیشرفت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تجهیز کارگاه تا پایان آذرماه به اتمام می رسد اضافه کرد: با تامین ۴ هزار و ۵۰۰ تن میلگرد موردنیاز در مرداد ماه و برنامه ریزی های خوب همکاران،  فونداسیون بخش ریفورمر کارخانه که نقش آماده سازی گاز مصرفی کارخانه را برعهده دارد و همچنین فونداسیون DayBin که یک مخزن ذخیره گندله برای مصرف یک روز کارخانه آهن اسفنجی است در سایت پروژه آغاز شده و این درحالی است که این فعالیت ها براساس برنامه زمانبندی باید در سال ۱۴۰۳ آغاز می شد.

حمیدیان مصوبات این جلسه را شروع ساخت اسکلت فلزی تجهیزات ریفورمر، Day Bin، تعمیرگاه و انبار اصلی کارخانه حداکثر تا پایان ماه جاری عنوان کرد و گفت: تابلوی روزشمار کارخانه آهن اسفنجی نصب شده و امیدواریم در موعد مقرر این پروژه بزرگ به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران در پایان این جلسه ضمن تشکر از ارکان پروژه بر تعامل سازنده و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای دوران بهره برداری در دوره ساخت کارخانه تاکید کرد.

گفتنی است جلسه دوم بررسی میزان پیشرفت و موانع موجود در پروژه آهن‌ اسفنجی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران با حضور معاون بازرگانی، معاونت مالی و اقتصادی و مدیر پروژه آهن‌اسفنجی شرکت و همچنین مدیران مشاور و پیمانکار این پروژه برگزار شد.

پاسخی بگذارید