گروه: بین الملل
تاریخ: ۱۱:۳۰ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
سونامی در اندونزی ۲۰ قربانی گرفت

تفهیم نیوز:منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند که در پی وقوع سونامی در سواحل اندونزی دستکم ۲۰ نفر کشته شدند.  به گزارش تفهیم نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز به دنبال وقوع سونامی در تنگه سوندا (واقع در بین دو جزیره جاوه در شرق و سوماترا در غرب) اندونزی دستکم ۲۰ نفر کشته شدند. بر اساس […]

تفهیم نیوز:منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند که در پی وقوع سونامی در سواحل اندونزی دستکم ۲۰ نفر کشته شدند.

 به گزارش تفهیم نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز به دنبال وقوع سونامی در تنگه سوندا (واقع در بین دو جزیره جاوه در شرق و سوماترا در غرب) اندونزی دستکم ۲۰ نفر کشته شدند.
بر اساس این گزارش، در پی وقوع این سونامی دستکم ۱۶۵ نفر نیز زخمی شدند.
مردم اندونزی در ماه های اخیر زلزله های مرگبار زیادی را تجربه کردند. زلزله پرقدرت ۷٫۵ ریشتری و پس لرزه های بالای ۵ ریشتری آن در ماه سپتامبر ( شهریور) سال جاری در شهر پالو جزیره سولاوسی ۲ هزار و ۲۰۰ کشته و یک هزار نفر مفقود و هزاران نفر بی خانمان برجای گذاشت.
مجمع الجزایر اندونزی که محصور در آبهای اقیانوس آرام است، همچنین در مرداد سال جاری شاهد زلزله پرقدرت بالای ۶ ریشتر در جزیره لومبوک در شرق این کشور بود که بیش از ۵۵۰ کشته و هزاران بی خانمان برجای گذاشت.
این کشور با بیش از ۱۷ هزار جزیره در کمربند آتش و زلزله در اقیانوس آرام واقع شده که وقوع فجایع طبیعی متعدد و مهیب اعم از زلزله، آتشفشان و سونامی هر ساله شمار زیادی قربانی و خسارات بسیار زیادی برجای می گذارد.
زلزله سال ۲۰۰۴ در جزیره سوماترا موجب بروز سونامی سهمگین در سراسر اقیانوس هند شد که ۲۲۶ هزار تن را در ۱۳ کشور، از جمله بیش از ۱۲۰ هزار شهروند در اندونزی را قربانی کرد.

پاسخی بگذارید