تاریخ: ۱۸:۳۸ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۳

تفهیم نیوز : ابتکار برنامه دیدارهای هفتگی مدیرعامل بیمه آسیا با کارکنان شرکت، این فرصت را فراهم آورده است تا موضوع ارتباط چهره به چهره در سازمان ها و تاثیر آن در رفتارهای سازمانی و ارتقا کیفیت عملکردها مورد بررسی قرار گیرد. نکته اول؛ به عقیده صاحب نظران، یكی از عواملی كه در سرنوشت هر […]

تفهیم نیوز : ابتکار برنامه دیدارهای هفتگی مدیرعامل بیمه آسیا با کارکنان شرکت، این فرصت را فراهم آورده است تا موضوع ارتباط چهره به چهره در سازمان ها و تاثیر آن در رفتارهای سازمانی و ارتقا کیفیت عملکردها مورد بررسی قرار گیرد.

نکته اول؛ به عقیده صاحب نظران، یكی از عواملی كه در سرنوشت هر مؤسسه، گروه و فرد اهمیت و ارزش اساسی دارد و آنها را در نیل به اهدافشان یاری می دهد، كیفیت رابطه آنها با افراد و نهادهایی است كه با آن سر و كار دارند و همچنین با افكار عمومی جامعه ای كه در آن به فعالیت مشغول اند. هر اندازه این ارتباط به طور مفیدی مستقر و به شكل مؤثری گسترش یافته باشد، به همان اندازه آن فرد، گروه و مؤسسه در دستیابی به اهداف خود موفق تر خواهد بود. به عبارت دیگر این ارتباط، فرآیند تفهیم ، تفاهم و تسهیم معانی با شماركثیری از انسان های دیگر را تسهیل می کند.
نکته دوم؛ از آنجایی که نیروی انسانی، سرمایه اصلی هر سازمان و شرکت و یکی از با ارزش‏ترین‏ و مؤثرترین عوامل ایجاد تحول و اجرای تغییرات مطلوب است، برقراری ارتباط موثر و کارآمد با کارکنان، در تحول سازمان نقش بسیار بااهمیتی دارد. امروزه این نوع از ارتباط مد نظر بسیاری از مدیران ارشد سازمان هاست و آنها ، بیشترین تلاش خود را در جهت بهبود آن به کار می گیرند و خود را ملزم و مكلف به شناخت بهتر آن و فراگیری نكات ظریف آن می‌دانند. از جمله مزایای برقراری ارتباط نزدیک با کارکنان را می توان به شرح زیر برشمرد:
• مشارکت کارکنان در هدف گذاری
• افزایش اعتماد به نفس کارکنان
• مشارکت کارکنان در بهبود کیفیت
• ارتقاء سطح انگیزش کارکنان در ارائه و اجرای طرح ها و نوآوری ها
• رفع برخی مشکلات و موانع عملیاتی بر اساس نظرات و پیشنهاد های کارکنان
• آگاهی از نظرات کارکنان در مسائل مختلف شرکت

پژوهش های بسیاری نشان داده اند که در ارتباط چهره به چهره، دو طرف، دقیق تر به موضوع توجه می کنند و امکان اصلاح و تفهیم صحیح پیام وجود دارد. شناسایی مطالبات کارکنان، پاسخگویی به نیازهای کارکنان، تسریع در انجام امور، ایجاد حس هم دلی و هم زبانی ومشارکت حداکثری کارکنان در انجام امور از جمله نتایج ارتباط چهره به چهره است و به کارگیری استراتژی های ارتباطی کارآمد، می تواند به افزایش کارآیی کارمندان، جلوگیری از مشکلات ارتباطی میان آنها و افزایش رضایت شغلی بیانجامد. کلید موفقیت هر کسب و کاری این است که درک عمیقی در میان اعضای تیم کاری، مراجعان و بخش های مختلف وجود داشته باشد. به نظر می رسد اجرای برنامه دیدارهای هفتگی مدیرعامل با کارکنان، و تسری این شیوه ارتباط در سطوح مختلف شرکت، نقطه عطف و شروع تحولی سازنده در سازمان بزرگ بیمه آسیا باشد.

پاسخی بگذارید