با هدف تسریع در اجرا و نظارت بر روند فعالیت‌های نوآورانه صورت گرفت
تاریخ: ۱۵:۳۴ :: ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
تشکیل کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی در گروه صنعتی ایران‌خودرو

تفهیم نیوز:مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن تاکید بر حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان، رسالت کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی را تسریع و نظارت بر فرآیند اجرای پروژه‌ها‌ی این حوزه دانست. ایکوپرس- دکتر مهدی خطیبی با بیان این‌که بهره‌مندی از توانمندی نخبگان و فناوری‌های جدید باید واقعی و ملموس باشد، […]

تفهیم نیوز:مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن تاکید بر حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان، رسالت کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی را تسریع و نظارت بر فرآیند اجرای پروژه‌ها‌ی این حوزه دانست.

ایکوپرس- دکتر مهدی خطیبی با بیان این‌که بهره‌مندی از توانمندی نخبگان و فناوری‌های جدید باید واقعی و ملموس باشد، گفت: باید با حرکت در مسیر اصلی، منویات رهبری معظم، حضرت امام خامنه‌ای و رییس‌جمهوری محترم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق کنیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن تاکید بر تسهیل همکاری با نخبگان، گفت: با توجه به نیازهای ایران‌خودرو و شرکت‌های زیرمجموعه، به منظور ایجاد زیرساخت‌های مرتبط، نیروهای نخبه به استخدام مجموعه درآیند.
دکتر خطیبی افزود: کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی گروه صنعتی ایران‌خودرو به عنوان مرجع در این گروه صنعتی، استفاده از توان نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل و پی‌گیری خواهد کرد.
وی با بیان این‌که نخبگان خاموشی در سطح ایران‌خودرو مشغول به‌کار هستند که عدم بهره‌مندی از آنان سبب ورود زیان به مجموعه می‌شود، گفت: می‌توان با اعلام فراخوان و شناسایی این افراد، از تخصص و دانش آنان استفاده بهینه کرد. نخبگی صرفا در حوزه فنی مورد نظر نیست و این افراد می‌توانند در حوزه‌های منابع انسانی، مالی و اقتصادی نیز اثرگذار باشند.
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی درست، خطاهای موجود در استفاده از نخبگان را به حداقل کاهش می‌دهیم و با ایجاد تناسب میان شغل و مدرک تحصیلی افراد نتایج بهتری را برای مجموعه رقم می زنیم.
دکتر خطیبی، کسب منافع اقتصادی را اولویت فعالیت در ایران‌خودرو برشمرد و گفت: هرگونه تعریف و اجرای پروژه توسعه‌ای در گروه صنعتی ایران خودرو، اقتصادی و با هدف جلب رضایت مشتریان و سهام‌داران خواهد بود.
وی گفت: گزارش عملکرد این کمیته راهبری و اندازه‌گیری پیشرفت پروژه‌ها باید دقیق، شفاف و مستند باشد به‌طوری که در پایان سال نتایج آن کاملا ملموس باشد.
قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو و رییس کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی نیز در این نشست گفت: برای بهره‌مندی بیشتر از دانش فناوران، از تمامی ظرفیت‌های گروه استفاده خواهد شد و با در نظر گرفتن اقدامات انجام شده، برنامه‌ریزی لازم برای استفاده بهتر از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است.
کیانوش پور مجیب افزود: اراده قوی از طرف مدیران ایران خودرو برای شناسایی نیروهای نخبه خاموش و فراموش شده وجود دارد.
مدیر عامل ایسیکو نیز از آغاز اجرای فعالیت‌های نوآورانه در حوزه حمل و نقل و لجستیک در گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد و گفت: اجرای پروژه هوشمندسازی لجستیک با جدیت آغاز شده است.
وی کاهش هزینه حمل و نقل را از نتایج اجرای این پروژه دانست و گفت: برای کسب بهترین نتایج از توان شرکت‌های دانش‌بنیان بهره می‌بریم.
گفتنی است، کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی گروه صنعتی ایران‌خودرو، به ریاست قائم مقام توسعه و تولید ایران‌خودرو و عضویت مدیران عامل و مدیران ارشد این گروه صنعتی، فعالیت‌های نوآورانه در حوزه‌های مختلف را با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال خواهد کرد.

پاسخی بگذارید