تاریخ: ۱۲:۰۱ :: ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
مرحله نخست طرح جهش کیفیت ایران‌خودرو در حوزه موتور و گیربکس

تفهیم نیوز:معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو، از اجرای مرحله نخست طرح ویژه جهش کیفیت و خدمات در حوزه موتور و گیربکس از ابتدای تیرماه تا پایان امسال خبر داد. به نقل از ایکوپرس- سهراب برفروشان تحولات کیفی در دست اقدام این شرکت را در حوزه محصولات و خدمات، آغازگر مسیری جدید در ارتقای رضایتمندی مشتریان […]

تفهیم نیوز:معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو، از اجرای مرحله نخست طرح ویژه جهش کیفیت و خدمات در حوزه موتور و گیربکس از ابتدای تیرماه تا پایان امسال خبر داد.

به نقل از ایکوپرس- سهراب برفروشان تحولات کیفی در دست اقدام این شرکت را در حوزه محصولات و خدمات، آغازگر مسیری جدید در ارتقای رضایتمندی مشتریان خواند و گفت: در این راستا طرح‌های متنوع و نوینی تدوین و به اجرا گذاشته شده و در گام نخست، محصول تارا در دو نوع دستی و اتوماتیک که از ابتدای تیرماه امسال تحویل مشتریان شده، مشمول طرح جهش کیفیت خدمات ایران خودرو در حوزه موتور و گیربکس خواهد بود.
وی طرح ویژه در حوزه موتور و گیربکس محصولات را حاصل اجرای پروژه‌های متعدد کیفیت در زنجیره ارزش و اطمینان از ارتقای کیفیت محصولات دانست و گفت: پس از طرح ریزی و پیاده‌سازی ۲۷۲ پروژه مهم کیفی و تحقق برنامه تولید عبور مستقیم محصولات، پیاده‌سازی و اجرای طرح‌های ویژه گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه خدمات، نویدبخش افزایش رضایتمندی و تامین انتظارات مشتریان گروه صنعتی ایران‌خودرو خواهد بود.
برفروشان گفت: با بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در نوسازی تجهیزات خطوط تولید گیربکس و موتور، طراحی و عرضه نسخه ارتقا یافته موتورها (پلاس) و گیربکس‌های تولیدی، استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز در آزمون‌های خودرویی و مجموعه‌های تولیدی در فرآیندهای قطعه‌سازان و با ایجاد هم‌افزایی موثر و تعریف برنامه‌های کیفی مشترک با سازندگان، صیانت کامل از مشتریان محترم در حوزه قطعات موتور و گیربکس صورت خواهد گرفت.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو ادامه داد: بر این اساس، عدم بروز ایراد با منشا موتور و گیربکس خودروهای تارا دستی و تارا اتوماتیک که از ابتدای تیرماه تحویل مشتریان شده، تا شش ماه و یا پیمایش ۱۰ هزار کیلومتر ضمانت می‌شود و چنانچه خودروهای مشمول این طرح به واسطه ایرادات احتمالی کیفی در سامانه موتور و گیربکس در محدوده زمانی و پیمایشی اعلام شده به شبکه خدمات پس از فروش مراجعه کنند، از بسته‌های جبرانی ویژه بهره‌مند خواهند شد.
وی با اعلام این‌که براساس طرح تدوین شده، پذیرش خودروهای مشمول بدون نیاز به نوبت‌گیری از شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو است، گفت: حوزه خدمات پس از فروش این گروه صنعتی، ضمن تخصیص کارشناس پشتیبان به هر مشتری، اقدامات ویژه‌ای را در خدمات‌رسانی به مشتریان محترم که شامل کاهش زمان پذیرش و فرآیند ترخیص است، انجام خواهد داد.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو ادامه داد: خدمات امدادی مشخصی نیز برای خودروهای مشمول این طرح پیش‌بینی شده که از آن جمله می‌توان به سرعت عمل در خدمات امدادی برای خودروهای مشمول اشاره کرد.
وی با اشاره به این‌که اجرای طرح جهش کیفیت ایران خودرو در حوزه محصول و خدمات نشانگر تحولات عمده در حوزه کیفیت در ماه‌های اخیر است، خاطرنشان کرد: گروه صنعتی ایران خودرو عزم خود را جزم کرده تا در طول اجرای این طرح، با دریافت بازخورد نقاط قابل بهبود از مشتریان محترم، بتواند بیش‌ترین بهره‌وری را ایجاد کرده و با ارایه محصول با کیفیت، رضایتمندی حداکثری و پایدار مشتریان محترم را کسب کند.
برفروشان با بیان این‌که پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف مرحله نخست این طرح، در گام بعدی محصولات دیگری نیز مشمول طرح خواهند شد، افزود: خودروساز بزرگ کشور توانسته با توقف تولید خودروهای ناقص از ابتدای خردادماه امسال و استمرار تولید به ‌‌صورت عبور مستقیم، گام مهمی را در افزایش کیفیت محصولات بردارد و هم‌زمان برنامه‌های متعددی را برای افزایش کیفیت محصولات به اجرا گذارد.
وی گفت: تدوین و اجرای طرح تحول کیفی در زنجیره ارزش و در حوزه‌های تامین، مهندسی و طراحی، ساخت و تولید، فروش، خدمات پس از فروش و لجستیک، در سه محور طراحی و عرضه خودروهای جدید، توقف تولید محصولات قدیمی و رفع عیوب مزمن و کیفی‌سازی محصولات تولیدی فعلی، در دستور کار قرار گرفته که برای عملیاتی شدن محورهای اشاره شده، هفت پروژه توسعه محصول جدید، ۷۳ پروژه بهبود مشخصه‌های کیفی محصولات فعلی و ۱۹۹ برنامه زیرساختی ارتقای کیفیت در طول زنجیره ارزش شرکت ایران خودرو در مجموع ۲۷۹ پروژه، در سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده و در حال اجراست.
برفروشان گفت: ایران‌خودرو نظارت‌های کیفی از فرآیند تامین، تولید و خدمات پس از فروش را تقویت کرده تا محصول نهایی را با کیفیت قابل قبولی به مشتریان عرضه کند و سایر محصولات نیز در مراحل بعدی، وارد طرح ویژه کیفی گروه صنعتی ایران‌خودرو خواهند شد.
خاطرنشان می‌شود، گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای امسال، مدت گارانتی تمامی محصولات عرضه شده با مدل ۱۴۰۱ را به سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر افزایش داده و مطابق مفاد دفترچه راهنمای خدمات گارانتی، خدمات رایگان در مدت سه سال گارانتی به تمامی مشتریان عرضه می‌شود.

پاسخی بگذارید