تاریخ: ۱۶:۳۶ :: ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
انواع مختلف نایلون ۴ رنگ در چاپ نایلون

تفهیم نیوز:اصطلاح نایلون به یک خانواده پلیمری معروف به پلی آمیدهای خطی اشاره دارد. تمام چاپگرهای تجاری از روش فرآیند ۴ رنگ برای پروژه هایی که حاوی طرح ها یا عکس های چند رنگ برروی نایلون هستن، استفاده میکنن. این چهار رنگ فیروزه ای، سرخابی، زرد و مشکی هستن که در مجموع به عنوان CMYK […]

تفهیم نیوز:اصطلاح نایلون به یک خانواده پلیمری معروف به پلی آمیدهای خطی اشاره دارد. تمام چاپگرهای تجاری از روش فرآیند ۴ رنگ برای پروژه هایی که حاوی طرح ها یا عکس های چند رنگ برروی نایلون هستن، استفاده میکنن. این چهار رنگ فیروزه ای، سرخابی، زرد و مشکی هستن که در مجموع به عنوان CMYK شناخته میشن. در فرایند چاپ نایلون این چهار رنگ به صورت لایه های متوالی اعمال میشن تا یک تصویر تمام رنگی بر روی نایلون ایجاد کنن. برای اطلاع از قیمت چاپ روی نایلون بسته بندی به لینک قبل مراجعه کنید.گاهی اوقات رنگ های خاصی وجود داره که نمیتوان آنها رو دقیقاً با استفاده از روش ۴ رنگ تولید کرد. در این مورد، رنگ‌های PMS برای ایجاد یک رنگ خاص استفاده میشن.

این پروژه ها بیشتر به عنوان پروژه های ۵ رنگ یا ۶ رنگ نامیده میشن چون از چهار رنگ CMYK به اضافه یک یا دو رنگ PMS (یا بیشتر) برای طراحی تصویر استفاده میشه. انواع مختلفی از نایلون ۴ رنگ داریم:
۱- نایلون حبابدار: به صورت پلاستیک شفاف پر از جباب هست که معمولا برای بسته بندی اقلام حساس و شکننده استفاده میشن. این حباب ها به طور منظم در صفحه برآمدگی دارن که این برآمدگی ها به عنوان عامل محافظ برای اجسام حساس عمل میکنن.
۲- نایلون کیسه ای: همانطور که از نامش پیداست، کیسه هایی از جنس پلاستیک پلی آمید ساخته شدن. این کیسه ها به صورت دسته دار هستن و برای حمل وسایل مختلف استفاده میشن.
۳- نایلون عریض: از تارهای نایلونی محکم ساخته شدن و به خاطر خاصیت کششی، به عنوان تسمه کاربرد دارن. این تسمه نایلونی انعطاف پذیر معمولاً برای قلاده حیوانات خانگی، وسایل حفاظت از بازی کودکان و مهارت های کوهنوردی استفاده میشه.
۴- نایلون شیرینگ: این نوع نایلون به صورت صفحات نازک هستن که برای بسته بندی محصولات استفاده میشن.
چاپ وینیل و مش چگونه است؟
اکثر افراد با بنرهای وینیل آشنایی دارن، اما وقتی صحبت از بنرهای مش در مقابل وینیل میشه، ممکنه ندونن کدام برای کارشون بهتره. اگه بنری رو دیدید که به نظر میرسه از مواد شفاف ساخته شده، آن بنر مش خواهد بود. برخلاف چاپ وینیل، در بنرهای مش یه سری سوراخ های کوچکی هم وجود داره که این سوراخ ها اجازه عبور باد رو میدن و باعث میشن که بنرها ثابت باشن و تکان نخورن. شما اغلب این بنرها رو در فضای باز، پارک‌ها و زمین‌ها میبینید. برای چاپ مش به لینک قبل مراجعه کنید.
از سوی دیگه، بنرهای وینیل از ورقه‌هایی با مواد مصنوعی ساخته شدن که معمولاً به عنوان تابلو برای تبلیغات روزمره استفاده میشن. چیزی که وینیل رو بادوام میکنه اینه که جنس پلاستیک جامد به آن اجازه میده که در برابر آب، گرد و غبار یا عناصر دیگر مقاومت کنه. این امر باعث میشه که تمیز کردن بنر وینیل هم بسیار آسون باشه. شما بنرهای وینیل رو اغلب در مراکز خرید، نمایشگاه های تجاری، مدارس یا دفاتر میبینید. در مقایسه با بسیار ارزون تر هستن و نگهداری از آنها چندان دشوار نیست.

در حال حاضر شرکت های مختلفی از جمله کوثر پرینت، تیم گرافیک، سروش، متین، چاپیون در زمینه چاپ مش و وینیل فعالیت میکنن. انتخاب یکی از این شرکت ها برای ابزارهای تبلیغاتی میتونه یک کار دشوار و در عین حال حیاتی باشه. معمولا هنگام تصمیم گیری، جنس و دوام بنر، سهولت سفارشی سازی و البته هزینه مناسب برای شما الویت دارن. برای این اهداف ذکر شده، کوثر پرینت بهترین هستن. این مجموعه با چندین سال سابقه در زمینه چاپ، آماده ارائه انواع خدمات چاپ از ایده، طراحی و اجرا هستن. پیشنهاد میکنیم که به وب سایت کوثر پرینت مراجعه کنید تا با راهنمایی های این مجموعه، به ایده بهتری درباره نوع چاپ تبلیغاتی دست پیدا کنید.
انواع جنس چاپ بومرنگ چیست؟
بوم یک سطح پارچه ای هست که میتوان روی آن طرح های مختلفی رو چاپ کرد. در ابتدا بوم در دنیای عکاسی فرانسه یافت میشد و به مرور زمان در بقیه نقاط جهان هم شناخته شد. در واقع بوم یه وسیله ای برای بهبود عکس های شماست و ساختار بیشتری نسبت به کاغذ استاندارد داره. بوم دارای وزن‌های ۳۸۵ گرم بر متر مربع و ۳۹۵ گرم بر متر مربع است که بافت زیبایی رو برای چاپ ارائه میده. اگه به دنبال چاپ عکس های هنری هستید، چاپ بوم گزینه مناسبی هستش. چراکه حرفه ای های سخت گیر بیشتر از این نوع چاپ استفاده میکنن. اطلاعات کامل چاپ بوم کوثر در لینک قبل میباشد. برای چاپ، بوم از قبل آماده میشه، برای اینکه مطمئن بشن رنگدانه های رنگی به خوبی به سطح آن بچسبه و دقت تصویر و انتقال سایه ها قابل بررسی هست. بوم طبیعی دارای مزایای زیادی است از جمله:
• عملکرد زیبایی شناختی بالا
• تقلید کامل از طرح ارائه شده
• استحکام و دوام بالا

اما باید در نظر داشت که این ماده دارای شرایط خاصی برای رطوبت و دمای هواست. ورود رطوبت، تغییرات ناگهانی دما، بوم ممکنه تغییر شکل بده. امروزه کارگاه ها پس از ایجاد تصویر، بوم رو با لاک های مخصوص میپوشنن و در نتیجه ماندگاری چاب بوم افزایش پیدا میکنه. در چاپ بوم، میتوان از مواد کتان و پنبه استفاده کرد. هر دو بافت شون تا حدودی شبیه به هم هست. اما بوم کتان در برابر رطوبت مقاوم تره. بوم پنبه دانه بندی کوچکتر و یکنواخت تری داره که باعث میشه که جزئیات تصویر رو به طور دقیق نشون بده.

پاسخی بگذارید