معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار و رییس شورای راهبری محیط‌های آزمون بازار سرمایه خبرداد:
تاریخ: ۱۵:۴۳ :: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار از پذیرش اولین طرح در محیط آزمون بازار سرمایه (سندباکس) خبرداد. حسن فرج‌زاده،  رییس شورای راهبری محیط‌های آزمون بازار سرمایه با بیان‌اینکه طرح توکن‌سازی دارایی‌های مالی برای اجرا در محیط آزمون بازار سرمایه مجوز لازم را کسب کرده است، گفت: این مجوز پس از بررسی‌های متعدد از جوانب […]

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار از پذیرش اولین طرح در محیط آزمون بازار سرمایه (سندباکس) خبرداد.

حسن فرج‌زاده،  رییس شورای راهبری محیط‌های آزمون بازار سرمایه با بیان‌اینکه طرح توکن‌سازی دارایی‌های مالی برای اجرا در محیط آزمون بازار سرمایه مجوز لازم را کسب کرده است، گفت: این مجوز پس از بررسی‌های متعدد از جوانب فنی، پولشویی، فقهی و حقوقی برای اجرا به مدت شش ماه اعطا شد وامکان تمدید آن برای شش ماه دیگر با تائید شورای راهبری وجود دارد.

وی با بیان‌اینکه دراین طرح، یکی از نهادهای مالی به عنوان مجری و یک شرکت فعال در حوزه فناوری به عنوان متقاضی توکن‌سازی دارایی‎‌های مالی در نظر گرفته شدند، اضافه کرد: دراین طرح واحدهای سرمایه‌گذاری سه صندوق از نوع کالایی، با درآمد ثابت وسهامی مبنای توکن‌سازی قرار گرفته و به ازای میزان مشخصی از واحدهای سرمایه‌گذاری توکن منتشر خواهد شد؛ به‌طوری‌که توکن‌ها ویژگی‌های مالکیتی واحدهای سرمایه‌گذاری را خواهند داشت.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار و رییس شورای راهبری محیط‌های آزمون بازار سرمایه تاکید کرد: مجوز حضور در محیط آزمون، نوعی مجوز فعالیت محدود است که به متقاضی این امکان را می‌دهد تا در یک چارچوب مشخص و برخی تخفیفات در اجرای قوانین و مقررات ، فعالیت قابل رصدی را اجرا کند تا متقاضی،مجری،نهاد ناظر و سایر ذینفعان مربوطه ماهیت آن فعالیت را بهتر بشناشند.

به گفته فرج‌زاده؛ مجوز توکن‌سازی در یک چارچوب کنترل شده و درقالبی مشخص ارائه شده و در دوره فعالیت نهاد مالی و متقاضی، امکان شناخت بهتر و تنظیم‌گری متناسب با این پدیده برای نهاد ناظر امکان‌پذیر می‌شود.

وی در پایان این توضیح را هم داد: متقاضیان حضور در محیط آزمون بازار سرمایه می‌توانند از طریق سایت ایران‌تما به آدرس irantama.mefa.ir درخواست خود را به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال کنند.

پاسخی بگذارید