1. کتاب “راهنمای میدانی پرنده های شهر تهران” رونمایی شد
تاریخ: ۱۵:۰۵ :: ۱۴۰۲/۰۸/۲۰

موزه طبیعت و حیات وحش ایران – دارآباد در راستای توسعه فعالیتهای پژوهشی- ترویجی خود  آئین رونمایی از کتاب “راهنمايی ميدانی پرنده های شهر تهران” را با حضور جمعی از اساتید، فعالان حوزه محیط زیست و طبیعت گردی برگزار کرد. سلیمه رودکی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه اظهار داشت: موزه دارآباد در […]

موزه طبیعت و حیات وحش ایران – دارآباد در راستای توسعه فعالیتهای پژوهشی- ترویجی خود  آئین رونمایی از کتاب “راهنمايی ميدانی پرنده های شهر تهران” را با حضور جمعی از اساتید، فعالان حوزه محیط زیست و طبیعت گردی برگزار کرد.

سلیمه رودکی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه اظهار داشت: موزه دارآباد در راستای اهداف پژوهشی و ایجاد علاقه به طبیعت و حفظ و حراست از آن، اقدام به معرفی و رونمایی کتاب های علمی در زمینه های جانوری، گیاهی و… نموده است بر همین اساس مراسم رونمایی از کتاب “راهنمایی میدانی پرنده های شهر تهران” پنجشنبه ۱۸ آبان در موزه دارآباد برگزار شد.

او افزود: اطلاع رسانی عمومی به عنوان اولین قدم در حفاظت از محیط زیست محسوب می شود بر همین اساس آئین رونمایی از کتاب های علمی مرتبط با فعالیت موزه دارآباد، با همکاری ناشران در این موزه برگزار می شود که این مراسم نیز با همکاری انتشارات ایرانشناسی و انجمن ترویج حفاظت و مدیریت پایدار حیات وحش برگزار شد.

بر اساس همین گزارش در این مراسم عبداله سالاری و امیر حسین بختیاری به نمایندگی از سایر برگزار کنندگان پیرامون مقوله حفاظت از پرندگان شهر تهران و اهمیت آگاهی رسانی عمومی در عملی سازی حفاظت و ترویج پرنده نگری مطالبی را عنوان و در ادامه بهروز بهروزی راد از اساتید پرنده شناسی کشور در خصوص «پرندگان شهر تهران » و هوشنگ ضیایی از اساتید برجسته محیط زیست پیرامون «اهمیت حفاظت از حیات وحش» و علی شادلو از اساتید اکوتوریسم درباره «نقش پرنده نگری در توسعه گردشگری طببعت » توضیحاتی را ارائه دادند.

همچنین در انتهای برنامه پرویز بختیاری نویسنده کتاب “راهنمایی میدانی پرنده های شهر تهران” به بیان انگیزه و هدف نگارش کتاب و اهمیت موضوع آشنایی با پرندگان شهر تهران به منظور حفاظت از تنوع زیستی در این رده از حیات وحش، همچنین ترویج پرنده نگری پرداخت.

گفتنی است در این کتاب، پرندگان شهر تهران بر اساس خانواده معرفی شده اند و در هر صفحه که به شکل مصور طراحی شده، اطلاعات مربوط به نام علمی زیستگاه و پراکندگی آنها تشریح شده است.

پاسخی بگذارید

سپه
پگاه
گردشگری
فولاد نی ریز
تامین اجتماعی
اینده