تاریخ: ۱۵:۵۶ :: ۱۴۰۲/۰۹/۱۲

گذر پاییزی در بوستان‌های شمال تهران با هدف بهره‌مندی از زیبایی‌های بصری فصل پاییز و ایجاد نشاط اجتماعی در شهروندان اجرا شد.  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، احسان صفایی خیراتیان معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه گفت: اجرای گذر و فرش برگ های پاییزی طرحی کم هزینه با تاثیر گذاری بالا […]

گذر پاییزی در بوستان‌های شمال تهران با هدف بهره‌مندی از زیبایی‌های بصری فصل پاییز و ایجاد نشاط اجتماعی در شهروندان اجرا شد.

 به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، احسان صفایی خیراتیان معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه گفت: اجرای گذر و فرش برگ های پاییزی طرحی کم هزینه با تاثیر گذاری بالا است که برای اجرای آن در برخی معابر بوستان های بزرگ منطقه ای با عدم جمع آوری برگ های پاییزی و پخش آنها، فضایی طبیعی ایجاد شد تا شهروندان  لحظاتی را در آرامش به گشت و گذار بپردازند و حس تعلق آنها به محل زندگیشان ارتقا یابد.

وی افزود: این طرح با استفاده از پتانسیل های طبیعی و گردشگری منطقه یک به برکت گردش چهار فصل تهران در چهار بوستان فرامنطقه ای جمشیدیه، باغ فردوس، قیطریه، نیاوران و دیگر بوستان های محلی اجرا شد تا با اهمیت بخشی به  مناظر موجود، بتواند در کاهش دغدغه های شهری چون تهران، فضایی دلنشین و آرام را برای حضور خانواده ها در طبیعت فراهم سازد.

صفایی با اشاره به استقبال شهروندان از این طرح اجرایی، جمع آوری برگ ها در معابر اصلی منطقه را اقدامی لازم دانست و تصریح کرد: با توجه به حجم بالای ریزش برگ ها در معابر و پخش آنها در انهار که موجب گرفتگی آب در بارش های فصلی می شود نیروهای خدمات شهری در کنار نیروهای فضای سبز اقدام به رفت و روب معابر از برگ ها در سه شیفت با حضور بیش از ۲۵۰ کارگر روز کار، شب کار و خدمات شهری می کنند تا زیبایی های این فصل موجب نارضایتی شهروندان نشود.

وی همچنین در خصوص ریزش برگ ها توسط پاکبانان در انهار گفت: تذکرات لازم به پیمانکاران خدمات شهری داده شده که آموزش های لازم را به پاکبانان بدهند تا از ریختن برگ در انهار که موجب گرفتگی و جلوگیری از روان یابی جریان آب می شوند خودداری کنند.

پاسخی بگذارید