تاریخ: ۱۵:۳۴ :: ۱۳۹۹/۱۲/۲۳

تفهیم نیوز،محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در جریان مراسم کلنگ زنی پروژه دژباغ کن در منطقه۵ تهران با تاکید بر حفظ باغات گفت: از مهمترین اولویت های مدیریت شهری جدید صیانت از باغ ها،فضای سبزو میراث های طبیعی و دارایی های ارزشمند شهراست و پروژه هایی مثل دژباغ کن […]

تفهیم نیوز،محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در جریان مراسم کلنگ زنی پروژه دژباغ کن در منطقه۵ تهران با تاکید بر حفظ باغات گفت: از مهمترین اولویت های مدیریت شهری جدید صیانت از باغ ها،فضای سبزو میراث های طبیعی و دارایی های ارزشمند شهراست و پروژه هایی مثل دژباغ کن محرک توسعه هستند که ضمن اینکه بخشی از سرانه های فرهنگی ،اجتماعی و تفریحی محله را پوشش می دهد،می تواند یک الگو سازی برای اهالی کن باشد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۵ ، در آستانه مبعث رسول گرامی اسلام(ص) کلنگ دژباغ در محله کن با حضور اعضای شورای شهر تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی، امام جمعه بخش کن و شهردار منطقه ۵ بر زمین زده شد.
محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در مراسم کلنگ زنی پروژه دژباغ کن گفت: این محدوده در اصل یک ظرفیت عظیمی داشت به عنوان باغات انبوه کن یا باغات انبوه شهر تهران که طی دهه های گذشته به آن بی توجهی شد و بخش عمده ای از آن از بین رفت.
وی با بیان اینکه از مهمترین اولویت های مدیریت شهری جدید صیانت از باغ ها،فضای سبزو میراث های طبیعی و دارایی های ارزشمند شهر است اذعان داشت: من و همکارانم در شورای شهر توانستیم با مشارکت دوستان شورایاری و امام جمعه سابق و همه اهالی طرح موضعی ۱۰۷۰ هکتار باغات کن و کشت اجباری در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب برسانیم.سال ها مطالعه در این خصوص انجام شده بود و بالاخره اهالی کن و قبل از تهران بزرگ اینجا بودند و باید به فکر این اهالی باشیم.
سالاری با تاکید بر اینکه جلسات کارگروه کن به صورت هفتگی برگزار شود گفت: در کنار طرح موضعی، طرح تفصیلی محله کن در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسید.دغدغه هایی در این زمینه از سوی شورایاران و جوانان به درستی مطرح شده بود.در این جلسات بروز و ظهوری از جوانان این محله دیدم که ادبیات گفتمانی آنها شهرسازی و معماری بود و امروز این دوستان از من بهتر این مسائل را درک کردند و رویکردهای مشارکتی همین است.
عضو شورای شهر تهران اذعان داشت: اگر در شورای شهر و شهرداری برای این محدوده این وقت را می گذاریم صرفا برای اهالی کن نیست بلکه برای کل پایتخت است.در ادبیات باغات دو نوع باغ داری داریم؛ باغات به هم پیوسته و انبوه و باغات تک باغ. کن،سوهانک و فرحزاد تنها باغات به هم پیوسته هستند و صیانت از آن کمک به شهر تهران و مجموعه شهری است.
وی در پایان گفت: امیدواریم این نگاه های کیفی تجلی اش در آینده مشخص شود.سازمان نوسازی به عنوان کارفرمای کار عملکرد خوبی داشته و امیدوارم حتی زودتر از موعدی که قول دادند افتتاح کنند.این پروژه ها محرک توسعه هستند که ضمن اینکه بخشی از سرانه های فرهنگی ،اجتماعی و تفریحی محله را پوشش می دهد،می تواند یک الگو سازی برای اهالی کن باشد و بگوید می توانید این معماری فاخر را برای ایجاد یک فضای تفرجگاهی ایجاد کنید و صیانت از باغات از لحاظ مادی هم به نفع آنها خواهد بود.

پاسخی بگذارید