تفهیم نیوز:پانزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA) با تمرکز بر نقش موثر تکنولوژی های نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در اقتصاد دیجیتالی و ارائه مطلوب خدمات در سازمان های تامین اجتماعی، با حضور بیش از ٣٥٠ نفر از مدیران ارشد فناوری اطلاعات، از ٩٠ کشور عضو ایسا در مراکش، برگزار […]
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی ایران به عنوان سرویس دهنده در دو حوزه پراهمیت بیمه ای و درمانی، با تدوین برنامه راهبردی و سیاستگذاریهای مناسب به منظور تأمین آسایش و رفاه اجتماعی برای مخاطبین، سرویسهای الکترونیکی را در کانال های متنوع و با هدف کاهش مراجعات حضوری در دسترس مخاطبین قرار داده است.
معیری اضافه کرد: همچنین با ایجاد مکانیزم های ارتباطی، علاوه بر تبادل مکانیزه داده ها و اطلاعات با سایر وزارتخانه ها و سازمانها نظیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان فناوری اطلاعات، بانک رفاه، سازمان نظام پزشکی، پست، سازمان های ثبت احوال، اسناد و املاک کشور، کاهش هزینههای عملیاتی را همراه داشته است.
وی افزود: در رسیدن به سرویس های الکترونیکی، شاخص هایی همچون پویایی، سرعت، کاهش هزینه و بهره وری مدنظر قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر راهبری سیستم های تامین اجتماعی اظهار داشت: در راه دستیابی به تامین اجتماعی الکترونیک، ابتدا با تأمین زیرساختهای شبکه و ارتباطی مبتنی بر فیبرنوری و امواج رادیویی و سپس با گسترش مرکز داده اصلی و ثانویه، تجمیع و تحلیل داده های جمع آوری شده و ایجاد سامانه های نرم افزاری یکپارچه و هوشمند، با استفاده از توان و پتانسیل نیروهای کارآمد حوزه فناوری اطلاعات، گام بزرگی در سازمان برداشته شده است.
معیری ادامه داد: برقراری امنیت و تبادل اطلاعات با سایر ارگانها و سازمانها به صورت برخط جهت ارائه سرویس های الکترونیکی به مخاطبین، از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این مسیر به نتایج خوبی دست یافته ایم.
گفتنی است؛ در پنل پانزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA) که به ریاست مهندس علی معیری تشکیل شد، بهینه روشها و تجارب موفق کشورهای مختلف در حوزه سرویس گرایی مورد بررسی قرار گرفت و سازمان تامین اجتماعی ایران، به گزارش عملکرد در حوزه فناوری اطلاعات از جمله توسعه و بهره گیری از زیر ساخت های مخابراتی، ارائه پروژه های بیمه ای همچون آرشیو متمرکز اسناد و مدارک بیمهای با امکانات دسترسی متمرکز به پرونده ها در سطح کشور، ارائه متمرکز سرویس تعهدات کوتاه مدت شامل؛ کمک هزینه کفن و دفن، ازدواج، اروتز و پروتز، سفر، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پرداخت.
همچنین گسترش پیاده سازی سرویسهای هوشمند، کاربردهای اینترنت اشیاء، ایجاد زیرساختهای ابری، ایجاد معماری کلان-داده و استفاده از قابلیت های نسلهای چهارم و پنجم سرویس های موبایلی در راستای توسعه و بهبود سرویس های الکترونیکی بیمه ای و درمانی به عنوان برنامه های آتی این سازمان، مورد تاکید قرار گرفت.