تاریخ: ۱۴:۴۹ :: ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
تحقق اهداف توسعه‌ای شركت ملی نفت ایران با همراهی شركت‌های اكتشاف و تولید/ چند قرارداد مهم توسعه میادین به‌زودی امضا می‌شود

تفهیم نیوز:مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر تحقق اهداف توسعه‌ای این شرکت با همراهي شركت‌هاي اكتشاف و توليد توانمند و صاحب صلاحيت تاکید کرد و گفت: شركت‌هاي E&P بازيگران اصلي زنجيره ارزش بالادستي هستند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی NIOC،‌ محسن خجسته‌مهر شامگاه یکشنبه، اول بهمن در نشست هم اندیشی با حضور کلیه مدیران عامل شركت‌هاي […]

تفهیم نیوز:مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر تحقق اهداف توسعه‌ای این شرکت با همراهي شركت‌هاي اكتشاف و توليد توانمند و صاحب صلاحيت تاکید کرد و گفت: شركت‌هاي E&P بازيگران اصلي زنجيره ارزش بالادستي هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی NIOC،‌ محسن خجسته‌مهر شامگاه یکشنبه، اول بهمن در نشست هم اندیشی با حضور کلیه مدیران عامل شركت‌هاي اكتشاف و توليد که در مرکز همایش‌های بین‌المللی شرکت ملی نفت ایران (کوشک) برگزار شد با اشاره به اینکه در دو ماه پایانی امسال شاهد به امضا رسیدن قراردادهای مهم توسعه میادین خواهیم بود، اظهار کرد: شركت‌هاي E&P بازوی توانمند شركت ملي نفت ايران در توسعه و توليد از اين ميادين هستند، مياديني كه نقش اصلی در رشد اقتصادي ۸ درصدی در برنامه هفتم را ایفا خواهند کرد.

معاون وزیر نفت افزود: اشتغال آفريني، تامين مالي و توسعه فناوري ماحصل فعاليت شرکت های E&P است و نقش این شرکت ها در زنجيره ارزش بالادستي متشكل از اكتشاف، توسعه، حفاري، توليد و ازدياد برداشت انکارناپذیر است.

وی افزود: شركت‌های اکتشاف و تولید پيشران كارآفريني فناورانه در كشور هستند و مي‌توانند به عنوان پيشران در زيست بوم توسعه و فناوري كشور ذيل راهبري شركت ملي نفت ايران مشاركت فعالي داشته باشند و از اين مسير سهم بسزايي در بكارگيري و اشتغال نخبگان و جوانان توانمند ايفا كنند.

خجسته‌مهر با بیان اینکه طرح‌های افزایش تولید نفت و گاز، زمانبر هستند، افزود: شرکت ملی نفت ایران اقدام‌های مهمی را برای تسریع در فرآیند امضای قرارداد و رسیدن به مرحله توسعه انجام داده است و این اقدام ها ادامه دارد تا شرکت‌های اکتشاف و تولید به سرعت بتوانند به بحث توسعه میدان ورود کنند.

وی به مدل همکاری سه جانبه بین شرکت ملی نفت ایران، شرکت‌های اکتشاف و تولید و صندوق توسعه ملی هم اشاره کرد و افزود: تعاملات سازنده‌ای در این راستا با صندوق توسعه ملی جهت حضور در توسعه میادین نفتی و گازی انجام شده است.

معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد شرکت های اکتشاف و تولید هر ظرفیتی که برای توسعه دارند را به شرکت ملی نفت اعلام کنند.

خجسته‌مهر ادامه داد: اجماع خوبی در دستیابی به افق‌های توسعه‌ای بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های اکتشاف و تولید وجود دارد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در جهت جذب سرمایه و مردمی سازی اقتصاد نیز طرح‌های مهمی در دستور کار قرار گرفته که می توان به طرح خرید تضمینی خدمات حفاری از سوی شرکت ملی نفت ایران در یک بازه ۱۰ ساله اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست نمایندگان شرکت‌ها در انجمن شرکت‌های اکتشاف و تولید به بیان دیدگاه‌ها و‌ نکات مدنظر پرداختند و مقرر شد این جلسات هم‌اندیشی به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

 

پاسخی بگذارید